r0zie Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hei. jeg sliter litt med lyden her, trodde at jeg hadde et elendig headset, men så viser det seg at heatsettet er helt fint og det er lyden ut fra pcen det er noe feil med. Lydkortet er et Onboard ac'97 elns på Asus p4c800-e deluxe (5.1 skal det være) Med et SoundMAX control panel som var med i driveren om det er vesentlig. Problemet er som følger: Jeg får kun venstre og høyre lyd, og de to samtidig, mao jeg hører ikke om noen står å skyter på meg frammifra eller bakfra når jeg spiller. (reint lydmessig) Det er utrolig irriterende. Jeg har oppdatert lyd driverene, prøvd på alle mulige innstillinger, og det lureste jeg har komt fram til er at det virker som om kortet kun sender front lyd. (viss jeg muter front lyd så hører jeg ikke en dritt under lydbilde testen) Håper virkelig noen kan hjelpe meg her. mvh meg. Endret 22. februar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hei, det høres ut som ett klassisk problem... du må sjekke instillingene til lydkortet.. kun headset eller 2(2.1)høyttalersett... ikke 5.1, 4.1| eller likn... musa Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Har sjekket alle innstillinger jeg fant og til å med de jeg ikke viste eksisterte, har oppdatert ac97 driveren (endelig fikk jeg det til etter 423423 blåskjermer) har sammenlignet systemet mitt med kompisen min sine innstillinger, det eneste jeg ikke har prøvd er pci lydkortet fra gamle pcen min.. Edit: har nå og lastet ned nyeste chipset drivere, hjalp fint lite men. Noen andre som har det samme kortet og bruker onboard lyden som har lignende problem? Endret 22. februar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Har prøvd litt mer, men har kommet fram til at enten så er det lydkortet som er skikkelig dårlig, eller så er det noen innstillinger jeg ikke har fått med meg. En kompis av meg har samme kortet og han sitt er like dårlig på å skape lyd bak/framme (hører ikke forskjell) Om noen forsatt vet noe så hadde det vert fint med litt hjelp Litt mer info (dette står i manualen) Ai Audio technology The SoundMAX-class ADI AD1985 AC'97 audio CODEC supports 6 channel 5.1 surround sound input, stereo microphone input, variable Sample Rate Conversion (SRC), professional quality 103-dB output with 94-dB SNR, and analog enumeration capability. The soundMAX 4XL software features the AudioESP (Audio Enumeration and Sensing process) that allows intelligent detection of the peripherals plugged into the audio ports and identifies the incompatible devices, if any. Ser ut for den uvitende newbie (altså meg) at det støtter litt av hvert, vær så snill å si at det noen innstillinger jeg kan ordne på så jeg klarer å høre hvor folk er når de peprer laus skudd på meg! :!: Enda mer info: What is 'Virtual Theater™ Surround'? If you are watching movies with a multi-channel soundtrack and do not have a 4 or 5.1 channel speaker setup, SoundMAX will automatically create virtual speakers through your stereo speaker setup. If you do not want SoundMAX to automatically create virtual speakers, simply check the 'Disable' check-box. If you would like to have 'Virtual Theater Surround' for your headphones, you can purchase an upgrade by clicking on the Headphone icon button. After purchasing and installing this upgrade, this feature will work automatically every time you watch a movie and are listening on headphones. Om jeg har forstått det over korrekt, så må jeg alså kjøpe og instalere en plugin for å kunne bruke lydkortet fult ut? Er ikke dette LITT vel sært? mvh meg Endret 23. februar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har også SoundMax på mitt Asus K8V. Kjører med 4 høyttalere. Fikk bare stereo med det samme, men kom på at jeg måtte stille inn spillet på 4 høyttalere også. Funket fint med Gothic 2, men på det fantastiske Flatout så får jeg likevel bare stereolyd i front. Du kan jo sjekke audio instillingene i spillet? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Spiller unreal 2004, vet ikke om så alt for mange audioinstillinger i det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå