johnohod Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Har nettopp kjøpte Grand Prix 4, og eg trur ikkje eg har blitt meir skuffa av eit spill før. Grafikken er fin og flott, men underholdningsverdien på spillet er veldig lav. Enten køyrer en med "brake assistans", og det er like spennande som en tur med trehjulssykkel, eller så køyrer en uten, og det er berre håplaust vanskelig. Eg har spilt relativ mykje bilspill, racing, rally osv. Eg har blitt vant til at mitt flotte force feedback ratt gir tilbakemelding når du køyrer en bil på "grensa" i svingar o.l. Men i GP4 så durar du berre ut av svingen, brukar eit halvt minutt på å sette bilen i revers, så tilbake i 1. og komme deg på veien uten å snurre. Då er du sist, uten sjanse til å ta igjen noken som helst. Mulig eg er veldig dårlig, men eg meinar at dersom eit spel virkar umulig med ratt for en som tross alt har litt erfaring med bilspel, så har det skjedd et eller anna feil med tanke på gameplay når dei lagde dette spelet. Ps. Dersom noken er interessert i å kjøpe ein nesten ny orginal versjon av GP4 så er det berre å seie ifrå. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Faktisk enig der... Veldig vanskelig å gjer det bra uten all mulig assistanse (har ikke ratt), og med det blir det kjedelig å kjøre. Sving litt av og til og kjør omtrent med full gass heile tida. Positivt at en kan sjå på TV mens en kjøre bil i 200+ da. hehe :wink: Skuffande ja. Får hoppe tilbake til GTA3 og kicke litt ass! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvis du liker bilspill, så test F1 2002. Har kjørt noen timer nå. Bare digger det. Her har du følelsen av å selv kjøre, selv om du får litt "assistans". Det er ikke sånn at assistans greia tar over all kjøringa. Eneste er vel at assistans på bremsingen kan være litt vel flittig i blandt. Men dette er greit å stille inn. Men spillet er verdt en test. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Vel, kor godt ratt må en egentlig ha? Eg har Logitech Wingman Formula Force, og det er nokså bra synest eg. Pedalane har ok motstand, og tilbakemeldinga til sjølve rattet er ganske bra i bra spill. Problemet med spillet er at det ikkje finns noken mellomting mellom veldig lett og kjedelig og utrulig vanskelig og kjedelig. En gidde ikkje sitte i timesvis fleire dagar på rad kun for å havne blant dei 15 beste i eit enkelt løp. Du har ikkje lyst til å betale 499 for å miste motet for å seie det sånn. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 For dere som synes det er vanskelig: TRENING! Hvordan tror dere Michael Schumacher har vunnet VM 4 ganger? En f1 simulator er en simulator, ikke et bilspill som GTA3, NFS osv. GP4 er på mange måter den BESTE simm'en der ute. Kjøpte f1 2002 i dag, og ble litt skuffet, pga. at rattet mitt har en liten konflikt (Se: Spilltilbehør) og cockpit view er rimelig dårlig. Du får følelsen av at du kjører på en 5m bred kjerrevei i 150, mens du egentlig kjører på en 15m bred bane i 300km/t. Kjørefølesen var rimelig grei, men det overstyrte alt for mye på den forhåndsinnstilte setup'en. Grafikken var OK, men banene var ikke helt riktige i forhold til virkeligheten. Det gjør det veldig vanskelig å beregne svingene. Motorlyden var litt "tam", og det manglet spraking i potta under nedbremsing. _________________ "There is never a genious without a teacher of madness" - Sokrates My HW Spec's [ Denne Melding var redigert av: Jakob på 2002-06-24 19:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå