christian232 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har jobbet noe sinnsykt med en film i premiere. Minst 8 timer, og nå klikker hele driten. Har lagret via ctrl + s minst hvert 3 minutt. Men så oppstår problemet. Jeg får ikke åpnet fila skikkelig. Bare se på filnavnene. -1 på alle! ? i tillegg ser jeg ingen verdens ting på "workspace" samme hvor mye jeg zoomer ut og inn. Er desperat og trenger seriøst hjelp! Specs: se signatur. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Prøv en reinstall av programmet, å se om filstørrelsen på prosjektfilene, film filene, musikken og bildene stemmer sånn ca. Om de er veldig små så er det ikke stort du kan få gjort tror jeg. Det kan også være feil på harddisken din. Har ikke så veldig greie på slikt, men det kan være en sansynlighet. Det er veldig kjipt når slik skjer. Jeg har en egen ekstern disk hvor jeg legger alle film prosjektene mine. Uansett, lykke til og håper du får fikset det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Åpne prosjektfila i Notepad Bruk "søk og erstatt" funksjonen til å erstatte alle "rate=100,0" til "rate=100.0". Du bytter altså ut komma med punktum i disse setningene. Lagre filen Åpne den i Premiere. Det skal nå fungere (tro det eller ei). Problemet oppstår når man bruker MP3 filer i prosjektet. Kan derfor være en idé å bruke kun WAV (evt. konvertere MP3 til WAV før man importerer det i prosjektet). Hvorfor den bytter ut punktum med komma, har jeg ikke fått noen forklaring på. Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det er en sinnsykt kjip feil. Har fått den i Premiere 6 en gang. Var helt ferdig med hele filmen om Interrail turen min (halvannen time)! Skulle legge på litt ekstra kontrast osv på en del av klippene. Gjorde det og lagret. Dagen etter skulle jeg starte koding til MPEG2 for å kjøre den over til DVD, men da var prosjektet mitt slikt! Det var absolutt ingen løsning på det, måtte bare starte nesten på nytt. For det ligger "recovery" filer, altså filer som er mellomlagret automatisk i en av mappene der hvor du innstallerte programmet. Slik er det i alle fall med Premiere 6. Jeg tror forresten jeg har grunnen også. Hadde du masse som ikke var rendret sist du gikk ut av programmet? Det var i alle fall det jeg hadde (nesten alt). Jeg gadd ikke å rendre alt, når premiere skulle kode til MPEG2 etterpå allikevel tenkte jeg. Når jeg åpnet det igjen for å kode da så kom feilen! Lykke til i alle fall! EDIT: Leste posten din nå Afseth! UTROLIG! Jeg også brukte et par mp3 filer i prosjektet! Så sinnsykt at de ikke retter opp den feilen da! Det kostet meg flere dager med arbeid, og feilen var mer ubetydelig enn jeg trodde! Hmmm... Endret 22. februar 2005 av HenrikSolberg Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Skal snart vekke filmkompisen min og prøve ut det du sa Afseth. Når jeg tenker meg om, så var det siste vi gjorde med filmen å legge til en mp3 fil. (highway to hell). Så det høres veldig logisk ut. Skal huske konvertere til riktig format WAV. Til slutt må jeg si, takk for at du lever Afseth Føles virkelig som om jeg har blitt bønnhørt! Endret 22. februar 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Fikk det til å virke. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg også ble helt himmelfallen når jeg fikk vite hvordan problemet kunne løses. Så ufattelig usannsynelig, både feilen og løsningen egentlig. Men lett når man vet hvordan det gjøres Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Hei. Tror du at du vet hva dette skyldes Afseth? Virker som om du muligens kan hjelpe her også.... Link http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=382306&hl= Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei. Tror du at du vet hva dette skyldes Afseth? Virker som om du muligens kan hjelpe her også.... Link http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=382306&hl= Vet dessverre ikke svaret på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå