Gå til innhold

xfx 6600 GT m/dårlig fps?

tha78

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøp meg nytt grafikkort XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI, Retail. Min pc spec. er: P4 2,8 533busHz 1024RAM ,512L2chache,

men mitt hovedkort støtter kun 4x AGP.

Ved fullt på detaljene skårer jeg kun 75 fps CS stress test. Med AA, AF og detaljer på fullt får jeg 72,5 fps. Nesten lik score med eller uten AA og AF ???? :(

Mitt tidligere kort (RADEON 9700pro) scora jeg høyere med 85fps??? :cry:

Spørsmål: Er dette pga hovedkortet som kun støtter 4xAGP??

Burde jeg kjøpe nytt hovedk. også??

Bruker siste drivren 66.93, men er det flere som skal innstalleres?? chipsett -driver?? e.l

Min score 3Dbenchmark 03 var 7640 :hmm:

Endret av tha78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har nettopp kjøp meg nytt grafikkort XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI, Retail. Min pc spec. er: P4 2,8 533busHz 1024RAM ,512L2chache,

men mitt hovedkort støtter kun 4x AGP.

Ved fullt på detaljene skårer jeg kun 75 fps CS stress test. Med AA, AF og detaljer på fullt får jeg 72,5 fps. Nesten lik score med eller uten AA og AF ???? :(

Mitt tidligere kort (RADEON 9700pro) scora jeg høyere med 85fps??? :cry:

Spørsmål: Er dette pga hovedkortet som kun støtter 4xAGP??

Burde jeg kjøpe nytt hovedk. også??

Bruker siste drivren 66.93, men er det flere som skal innstalleres?? chipsett -driver?? e.l

Min score 3Dbenchmark 03 var 7640 :hmm:

71.81 er vel siste driver....

(lastes ned her:

http://downloads.guru3d.com/downloadget.ph...796c1178308788b )

jeg ser at det er flere som får dårlige resultater med 6600GT kort i CS stress..

Det meste av half life motor er vel optimalisert for ATI er det ikke?

jeg hadde vel kanskje sett etter nytt hovedkort med nytt chipset. Det kan hjelpe litt, men ikke allverden.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører skjermen din på 75Hz, er all FPS over 75 til ingen nytte. Skjermen viser da bare opp til 75 bilder pr. sekund.

Flatskjermene tar som oftest ikke mer enn 60, men mange nye CRT-monitorer kan kjøres på 100Hz, og da er all fps over 100 bortkastet.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

HL2/Source er laget for 24-bit farger (dvs optimalt for Radeon). Når 6600 GT skal legge til FSAA og Ani, så krever det da antagelig ikke så mye mer ressurser uansett, sett i forhold til at de må kjøre ut farger i 32-bit (med alt hva det innebærer).

6600 GT skulle vel normalt sett ha fått høyere score enn Radeon 9800 Pro, med Radeon har altså støtte for 24-bit farger, og har av den grunn en enklere jobb i Source.

75 fps er da spillbart... ;) Hadde du fått 30 fps, så kunne du begynt å fortvile.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører skjermen din på 75Hz, er all FPS over 75 til ingen nytte. Skjermen viser da bare opp til 75 bilder pr. sekund.

Flatskjermene tar som oftest ikke mer enn 60, men mange nye CRT-monitorer kan kjøres på 100Hz, og da er all fps over 100 bortkastet.

Mvh

Kjetil

Riktig men allikevel feil. Grunnen til at folk kjøper gode skjemkort er jo for å unngå DROPP i fps under spilling eller lagg. Så har du ett skjemkort som klarer 100 fps så betyr det at mulighetene for å unngå å droppe under 60 fps eller 70 fps er mye større. Det er jo det spillere ønsker å unngå at det lagger som faen når det blir litt action i enten CS eller BF/BFV.

Lenke til kommentar

Vsync ("vertical syncronization") betyr at skjermkortet ditt begrenser seg til oppgraderingsfrekvensen til skjermen. Altså, hvis skjermen din er stilt inn på 85 Hz, vil ingen av spillene dine gå fortere enn 85 bilder i sekundet (fps). Hvis du skrur av Vsync (eller skrur av "wait for Vsync"), vil skjermkortet fungere uavhengig av skjermen og tillate høyere fps.

Jeg spiller cs:source i 85hz og 97-99 fps(6800 GT),men bruker ikke Vsync på.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...