Kadra kadabra Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 `Hei, her et uvanlig spørsmål. Jeg kunne tenke meg å ha en pc som kan ta opp fra satelittsendinger og kabelsendinger automatisk (timer-opptak), så jeg kan ta opptaket i et enkelt redigeringsprogram, og senere broadcaste det på et intern-anlegg (intern-tv) på autoplay. Det finnes sikkert bra broadcasting software med tilhørende hardware som koster over 1.000.000 for dette...Men hvis jeg skal ha noe enklere er det følgende en god og stabil ide? - Tv tuner med satelitttuner med mulighet for opptak i dv-format - Tre-fire SCSI-harddisker - Pinnacle studio 9 (skal tross alt bare klippe og lime video) - Software for broadcast Kan det bli et stabilt system av noe slikt? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Minne jo mye dette med HTPC/media pc dette eller! Søk litt på HTPC eller slikt så finner du nok litt info rundt dette. lykke til Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 oki men det hadde vært fint om noen gadd å nevne tips til software.... Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 OKi nå har jeg lest om HTPC, og jeg tror ikke det er akkurat det jeg er ute etter. Sikkert en del ting til felles. Men det jeg egentlig lurer på er f.eks. om jeg skal satse på SCSI eller S-ATA i raid for å få en rask redigering. Jeg trenger egentlig en pc som er for videopptak, videoredigering, og videoavvikling. Og dette må den klare raskt og spesielt viktig er at det skjer stabilt. Så hva finnes av hardware og software... Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg anbefaler deg å dele opp spørsmålet. Hardwaredelen bør du sørre om i kategorien Hjelp til kjøp/salg av PC, mens programvaredelen tar du i programvareforumet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg anbefaler deg å dele opp spørsmålet. Hardwaredelen bør du sørre om i kategorien Hjelp til kjøp/salg av PC, mens programvaredelen tar du i programvareforumet. Tråden stenges, da trådstarter har startet nye tråder i nevnte kategorier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg