Goebbels Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Heisann. Driver og bytter ut div ting og sitter igjen med en 3/4 år gammel Targa pc, celeron 800. og for å være 100% sikker før jeg evt. bestiller ting; kan jeg slenge den Gamle IBM Aptiva disken inn i den ribbete Targa'n?? og Fyre opp som normalt. jeg kan egentlig ikke se noen grunn til ikke. men som sagt greit å være 100% sikker før jeg legger penger i ting. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvis du kan litt om master/slave forhold, ja. Sett den gamle disken som master, så bør det funke. _________________ PC spesifikasjoner Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink: [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-23 16:34 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg skal "ribbe" den targaen for HD'er, ram og skjermkort sette det inn i et nytt chief.. Dermed bogruke ibm disken ram'en + skjermkort. i targaen, Blir en grei "kontormaskin". Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvilket OS bruker du? Du kan få problemer med å boote til Windows, ettersom det ikke har korrekt drivere innstallert for f.eks. hovedkortet. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Du kan prøve, men jeg tviler på at det fungerer. Selve harddisken vil fungere perfekt. Det beste er nok å reinnstallere XP, så slipper du mye av søpplet som ligger inne fra før også :wink: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Ok. så det er ikke noen "fysisk", grunn altså (gamle standarder o.l)til at det ikke skal funke. Evt probl er å boote opp. men er jeg heldig så går det glatt, i verste fall en reinstal og så er jeg i gang?!? Høres bra ut Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jepp - det stemmer. Standarden har iallefall vært i bruk ~10 år. Har en 210MB stor harddisk fra '95, og det er ikke noe i veien for å koble den til strøm- og IDE-kabel. Den gamle harddisken din er selvsagt ikke den raskeste, men eneste problemet kan være å få bootet til Windows. Da er reinnstallasjon utveien :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 OK. Høres jo bra ut. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå