DarkStarr Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har et MSI KT600 Delta og lurte på CoreCell er, jeg har det på hk men vet ikke hva det er. takker for svar. D Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 L@@k her: http://www.msi.com.tw/html/service/techexp...ecell/page1.htm Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 jeg har sett det greine der, det står bakpå hk pakka, men hva jeg kan bruker det til og evt. slå det på osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) jeg har sett det greine der, det står bakpå hk pakka, men hva jeg kan bruker det til og evt. slå det på osv. Det er da bare å installere det! Har prøvd det på ett par MSI-kort..bl.a. det du har nå. Som de fleste slike "klokke-i-Windows-program" laget for de som har angst for Bios. Når du har installert det og rebootet vil det starte opp automatisk hver gang (legger seg i Startup-folder). Legger seg i Systray... klikk og velg restore... Da kommer det opp ett panel som viser MPxFSB=CPU-speed... CPU-temp, Sys-temp..viftehastighet(er)... ved å trykke på en pil på panelets venstre side kommer "Klokke-menyen" frem.. og her kan du velge FSB, VCore..etc.. Du kan velge "auto-clock".. da kjører CoreCell automatisk opp FSB til det sier stopp (dvs. heng/reboot).. og starter da opp i Windows med max. klokk (som den fant ved kjøring av Auto). Det er bedre å sette FSB, timings, VCore og slik i Bios.. og holde på slik til man finner hva som er max for systemet.., men Corecell er som sagt greit for de som ikke fikser det... Det du *må* være klar over er at akkurat ditt kort med Via KT600 chipset ikke egner seg for klokking... Klokker du f.eks. fra FSB166 6il FSB180 (det går ofte greit på både XP og Sempron).. må du regne med at noe går til h***te.. Dette chipset'et har ikke AGP/PCI-lock.. men du kan klokke i steg...133->166->200, noe Corecell overhodet ikke tar hensyn til... Edit: Det går greit nok å klokke fra f.eks. 166 til 174-175... da er PCI/AGP-bussen ikke for mye "out-of-spec".. Endret 21. februar 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 F*** det heter CoreCenter og det er helt ubrukelig. jeg har klokka før i bios og finni ut at den stopper på ca.225 fsb her holdt den på til over 300! uten og teste seg og sånn piss. og jeg får ikke stilt viftehastighetene som det står at jeg kan. det er totalt ubrukelig. det blir ikke no kaldere og corecell er totalt meningsløst. hvorfor gidder i det hele tatt MSI og lage den dritten der? sorry jeg kunne virke litt sur, men jeg syns bare det er latterlig av MSI og lage noe sånn som det her. IHVERTFALL NÅR DET IKKE FUNKER. D Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hardwaremessig er det genialt.. Bare synd at programmet er så lite gjennomført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå