Gå til innhold

Ser etter en DVD - brenner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da vil jeg anbefale Nec ND-3520A. Det er en meget god DVD-brenner, som er rask til å brenne og overskrive DVD'er. Den fungerer også godt til å brenne CD'er. DVD-brennerens brennehastighet er 16x til DVD-brenning, 8x til overskriving av DVD og 48x til å brenne CD'er (CD-R). Den er et anbefalt produkt på dinside.no. Her kan du lese mer om brenneren: DinSide

Billigste prisen jeg fant i Prisguiden til denne DVD-brenneren er 525,-. Du bør kanskje selv sjekke ut om dette er den billigste prisen i tillegg. PS Data hadde det beste tilbudet.

PS Data (Hvitt design)

PS Data (Svart design)

På bildet av den brenneren som skulle være svart, er den hvit, men det er nok bare en liten feil.

Lenke til kommentar
Jeg går for Nec 3520A jeg !! =D

Den får jeg for 530 kr

bestiller den fra psutstyr.no jeg bor like i nærheten der lagere er så jeg kan bare hente det ,,så slepper jeg frakt osv =D

men takk takk :D

Det var jo veldig praktisk. Fint at jeg kunne hjelpe med valg av DVD-brenner. Nec 3520A er en meget god DVD-brenner, og du kommer helt sikkert til å bli fornøyd.

Lenke til kommentar
BenQ DW1620A er også nokså bra, men Nec 3520A er alt sett under ett en bedre brenner. Den er bl.a raskere på brenning av DVD'er.

Hva er det som gjør Nec 3520a til en bedre brenner en BenQ 1620A?

Raskere på hva?

Kvaliteten på platene da?

Lenke til kommentar
BenQ DW1620A er også nokså bra, men Nec 3520A er alt sett under ett en bedre brenner. Den er bl.a raskere på brenning av DVD'er.

Raskere på hva?

Jeg har jo akkurat sagt at den er raskere til brenning av DVD'er. Til brenning av CD'er er det ikke mye forskjell, men Nec 3520A har hastigheten 48x, mens BenQ DW1620A har 40x.

"Kvaliteten på platene?" ?! :ermm: Hva er der for et spørsmål da? DVD-plater er jo noe man må kjøpe for seg selv.

Lenke til kommentar

Raskere på hva?

Jeg har jo akkurat sagt at den er raskere til brenning av DVD'er. Til brenning av CD'er er det ikke mye forskjell, men Nec 3520A har hastigheten 48x, mens BenQ DW1620A har 40x.

"Kvaliteten på platene?" ?! :ermm: Hva er der for et spørsmål da? DVD-plater er jo noe man må kjøpe for seg selv.

Dvd'er er jo så mangt...

Det eneste den er raskere på er DVD+/-RW...

Det jeg mente med kvaliteten på platene var : Hvilken brenner gir best resultat på platene i form av kvalitet (PIE/PIF/PO/Jitter)

Der må nok Nec 3520a se seg slått av BenQ 1620a som er helt overlegen på dette...

Dessuten kan du bitsette Dvd+R plater til Dvd-Rom på BenQ'n noe du ikke kan gjøre med Nec'en uten å bryte garantien, du kan også sjekke kvaliteten på de brente platene men BenQ'en, dette fikser ikke Nec'en...

Så derfor mener jeg at du tar feil, når du skriver at Nec'en er bedre... :p

Lenke til kommentar

Enig med Psh, BenQ brenneren er mye bedre enn NEC brenneren når det gjelder brennekvalitet, og dessuten støtter den flere media, samt at bitsetting er et pluss.

Kan ikke helt skjønne argumentet med at NEC`en er raskere, det er ikke akkurat snakk om lang tid...

Edit: BenQ brenneren er også mye bedre til å lese slitte/møkkete plater.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Raskere på hva?

Dvd'er er jo så mangt...

Det eneste den er raskere på er DVD+/-RW...

Det jeg mente med kvaliteten på platene var : Hvilken brenner gir best resultat på platene i form av kvalitet (PIE/PIF/PO/Jitter)

Der må nok Nec 3520a se seg slått av BenQ 1620a som er helt overlegen på dette...

Dessuten kan du bitsette Dvd+R plater til Dvd-Rom på BenQ'n noe du ikke kan gjøre med Nec'en uten å bryte garantien, du kan også sjekke kvaliteten på de brente platene men BenQ'en, dette fikser ikke Nec'en...

Så derfor mener jeg at du tar feil, når du skriver at Nec'en er bedre... :p

Ok, etter at jeg satt meg mer inn i spesifikasjonene til Nec'en og BenQ'en fant jeg ut at det ble kanskje feil å si at Nec'en er bedre. Sorry, var litt rask med å avgjøre. :) Har ikke DVD-brenner selv, men har tenkt å skaffe meg... Uansett; Både Nec'en og BenQ'en har sine "gode sider".

Wipeout  Skrevet 22/02/2005 : 14:56

Edit: BenQ brenneren er også mye bedre til å lese slitte/møkkete plater.

Hehe.. Kan godt hende, men det har da virkelig fint lite å si. Man skal uansett være forsiktig med å lage riper/"møkk" i platene. ;)

Lenke til kommentar
Ok, etter at jeg satt meg mer inn i spesifikasjonene til Nec'en og BenQ'en fant jeg ut at det ble kanskje feil å si at Nec'en er bedre. Sorry, var litt rask med å avgjøre. :) Har ikke DVD-brenner selv, men har tenkt å skaffe meg... Uansett; Både Nec'en og BenQ'en har sine "gode sider".

Enig i at begge har sine gode sider(et perfekt par?),

Siden du har tenkt å kjøpe deg brenner snart så blir det vell en BenQ da? :p

Lenke til kommentar

fin tråd, da blir det benq på meg, er expert på å "#!% dvd platene mine :no:

men er det tester som understøtter at den leser bedre en NEC.

går utfra at det ikke tas fra tomme lufta, og hvordan er støynivået på Benq ?

mener ikke å hijacke tråden, men satt jo akkorat å skulle til å bestemme meg for DVD brenner selv, og hadde vel egentlig bestemt meg for NEC, pga alle positive trådene og testene jeg har lest om den, men men, er BenQ bedre så må jeg ha den.

Lenke til kommentar

Sier vel det meste om hvor mye peil du har på dette. Pioneer og BenQ brenner dvd'er akkurat like raske, 16x. Alt i alt er BenQ en bedre brenner enn Pioneer da den stötter bitsetting, er meget mediavennelig og brenner med bra kvalitet. BenQ er for öyeblikket den beste brenneren på markedet.

Les mer her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=371722&hl=

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...