BalleKnalle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har en Western digital Raptor 36,7Gb 10000rpm harddisk til mitt OS. Er det lurt å legge alle programmer og Windows sammen, eller skille Windows fra andre program (f.eks. lage en annen partisjon på samme disken)??? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det første du bør gjere er å skifte ut den animerte avataren din. Før du får advarsler. Alltid lurt å skille programmer som du ikkje har backup av på ein egen partisjon dersom du må formatere. Men har du backup, så ville eg ikkje partisjonert raptoren. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ser ikke helt poenget med å lage en egen partisjon til programmene. Det er ikke forbundet med noen risiko eller problemer av noen sort å ha windows og programvare på samme partisjon. Jeg bruker bestandig å lage en partisjon, på f.eks 5 gb til windows og program/drivere. Så lager jeg en ny partisjon av resten av disken til å lagre filer på. Som backup lager jeg et ghost-image av systemdisken. Skulle jeg så oppleve noen problemer kan jeg bare gjenopprette det hele på 10 min med ghostimaget - uansett hva slags problem det er (som ikke er hardware-relatert da selvsagt) Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ser ikke helt poenget med å lage en egen partisjon til programmene. Det er ikke forbundet med noen risiko eller problemer av noen sort å ha windows og programvare på samme partisjon. Er vel for ordens skyld tenker jeg Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ser ikke helt poenget med å lage en egen partisjon til programmene. Det er ikke forbundet med noen risiko eller problemer av noen sort å ha windows og programvare på samme partisjon. Er vel for ordens skyld tenker jeg Nettopp. Det er (så vidt jeg vet) kun praktiske årsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå