Gå til innhold

LYN i PCen.. hjelp!! eit spm. til hardware gutta

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-06-24 12:49, oyztain skrev:

Har snakka med ein del nettbutikker (pc-utstyr, komplett, psdata) om PSUer.

Dei trudde eg kunne bruke standar ATX PSU, men var ikkje 100% sikker.

Er det nokon her som VEIT om dell dimension maskiner aksepterer standar ATX PSU?.

Dersom eg sette inn ein ATX PSU som ikkje skulle passe, kan den da oydelege andre komponenter i min maskin (levere feil spenning o.l)?...

Hei.

Fiksa nettopp en IBM aptiva pc som var lynskadet. Et par av komponentene i strømforsyningen var røket, bla trafoen. Sikringa var (merkerlig nok?) ikke gått. Dette kabinettet støtter kvasi-atx... (mitt uttrykk)

Noe mellom microATX og vanlig ATX standard...

Det vil si at dersom strømforsyningen ikke er dypere enn 10cm, så passer den. Nå er de fleste atx strømforsyninger dypere enn dette. Nå vet ikke jeg spesifikasjonene på microATX, men det er godt mulig det var en microATX psu som sto i ibm maskinen. Den var ikke akkurat merket noe særlig godt.

I alle fall... jeg fikk en atx strømforsyning fra OBS Mariero til å passe ved å fjerne en popnaggel i kabinettet... Skulle nesten tro det var unødvendig å lage sånne kabinetter, hvertfall uten å merke psu`n microATX hvertfall, men IBM, compaq og dell har jo alltid gjort akkurat som det passet dem da.

Ring elkjøp og hør om de kanskje har liggende noe som kan passe. Ta mål i kabinettet og se hvor dyp strømforsyningen kan være. Siden med vifta i er som regel like stor på de fleste strømforsyninger. IKKE kjøp hos elkjøp hvis de skal ha vanlig_el_kjøp_service pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ar snakka med de største nettbutikkene, og både komplett, pcutstyr sa at eg måte bestille svindyr PSU igjennom DELL.

Men, overrsakande nok fekk eg mail frå PSdata i dag, som sa:

Du bruker en standart ATX strømforsyning, denne kan bestilles fra vår portal http://www.psdata.no eller på tlf 37 25 37 25.

Du kan bestille et Aopen 56.04250.B31, PSU ATX 250W PFC P4 Compatible FSP 250-60GTV.

Alle varer som blir lever av oss har 14 dagers angrefrist så hvis ikke det hjelper med den nye strømforsyningen kan denne retuneres til oss innen 14 dager etter den ble hentet på posten og du vil få pengene refundert.

Snakk om bra service!!

Så er det meir enn stømforsyningen som er galt med PCen, leverer eg inn den nye psuen og får alle penger igjenn for den.

Da leverer eg PCen inn til rep.

Glemte å sei ein liten ting... Når g no startar PCen, stiller skjermen seg i kvilemodus, og "jobbelyset" på PCen lyser konstant...:sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...