Ozelot Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Yup, etter litt krangling med noen virus\trojaner begynte plutselig alle .exe filer å åpnes i notepad. Dette er utrolig kjedelig i tillegg til at et dusin med programmer starter som notepad-filer(tenker da på starten da virusskanner og slike ting startes). Jeg har hatt et lignende problem der det var en filtype som var ukjent eller ikke kunne åpnes(har tråd om dette på forumet en plass). Noen som har noen tips ? Vil forresten tro at løsningen ligger i å trykke på Verktøy-Mappealternativer-Filtyper for så å gå videre der fra. Endret 21. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) åssen os? på xp eller 2000 så går du på start > kjør regedit finn frem min datamaskin\HKEY_CLASSES_ROOT\.exe og skift ZAMailSafeExt fra notepad til zl9 Endret 21. februar 2005 av aklla Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Bruker XP Pro. på xp eller 2000 så går du på start > kjør regedit finn frem min datamaskin\HKEY_CLASSES_ROOT\.exe og skift ZAMailSafeExt fra notepad til zl9 Hva mener du da ?... finner den mappen som heter .exe , men ikke noe som heter ZAMailSafeExt . Endret 21. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hold inne Shift-knappen, høyreklikk på filen og velg "Åpne i...", velg ønsket program og huk av på "Åpne alltid denne typen filer i dette programmet". Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hold inne Shift-knappen, høyreklikk på filen og velg "Åpne i...", velg ønsket program og huk av på "Åpne alltid denne typen filer i dette programmet". Men hvilket program skal .exe åpnes i ? Internet Explorer ? Edit: Kan også legge til et bilde av feil som popper opp hele tiden. Jeg har ingen idè om hva den kan gjøre, men tenkte den kanskje hjelper litt. Kan også nevne at jeg gjorde det du skrev, men hos meg virker det ikke. Endret 22. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Men hvilket program skal .exe åpnes i ? På den listen over programmene er det vel en som bare har bilde, men ikke noe skrift? Det er den tror jeg... Nei, jeg husker ikke jeg. Bruker XP, lenge siden jeg har sittet på eldre evrsjoner av Windows. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Men hvilket program skal .exe åpnes i ? På den listen over programmene er det vel en som bare har bilde, men ikke noe skrift? Det er den tror jeg... Nei, jeg husker ikke jeg. Bruker XP, lenge siden jeg har sittet på eldre evrsjoner av Windows. Bruker XP jeg og. På den listen over programmene Mener du her ? (dette bildet er fra en annen maskin, da min ikke er brukbar lenger ) Edit: Skal også nevnes at hvis jeg logger meg på gjestekontoen, så virker alt fint(bortsett fra den feilmeldingen som kommer opp). Endret 22. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Har lagt ved bilde som viser hvordan det ser ut hos meg i regedit. Finner ingen exe-filer under "mappe alternativer/folder options" hos meg. Prøv å slette denne oppføringen hvis du har den. Endret 22. februar 2005 av HappyRay Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 legg til ZAMailSafeExt da.... Lenke til kommentar
llyffant Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hvis du går til \HKEY_CLASSES_ROOT\exefile Finner du noe notepad greier der? Endret 22. februar 2005 av llyffant Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Har ikke tilgang på "kjør" (eller run)ettersom den tydeligvis startes ved hjelp av en .exe fil, ergo, jeg kommer meg ikke inn i regedit. Hmm.. Men aklla, hva er det du prater om ?... Edit: Hvis jeg finner ut hvilken .exe fil "run" er koblet opp mot, så kan jeg høyreklikke og velge "kjør som admin" , da hjelper det. Fant fram regedit.exe og klarte å åpne den, men det ser helt likt ut hos meg, som det gjør hos HappyRay Endret 22. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 kjør filen jeg har lagt til... exeFIX.reg Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) kjør filen jeg har lagt til... Nix, fortsatt buggy. Sendte Mircosoft en mail igår, får håpe de kan fikse det. Endret 22. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan skifte navn på regedit.exe til regedit.com for å kjøre den. Hadde noe á la samme problem en gang. Kom et søkevindu hver gang jeg dobbeltklikka ei mappe. Men husker ikke helt hva jeg gjorde. Tror jeg sletta en register-nøkkel...? Eller var det en...? Næh, husker ikke Lykke til! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Klarte å få enkelte .exe filer til å virke, ved å høyreklikke på de, og velge "kjør som..." Men tror det må bli en format ikveld, lenge siden jeg har formatert uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå