kRYTEC Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Finnes det en oversikt noen plass som viser idel/max(critical) temperatur på CPU'er som er på markedet i dag? Både AMD og Intel... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kritiske tempereaturer, som i rett før CPU tar natten? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Finnes det en oversikt noen plass som viser idel/max(critical) temperatur på CPU'er som er på markedet i dag? Både AMD og Intel... idle temperaturen er jo forskjellig , kommer jo an på hvilken vifte du har ___ EDIT: Over 80*C burde du ikke gå Endret 21. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
kRYTEC Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Kritiske tempereaturer, som i rett før CPU tar natten ja. Med idle temp tok jeg utgangspunkt i boxed vifter. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan jo ta en titt på dette for maks temp: http://www.heatsink-guide.com/content.php?...t=maxtemp.shtml eller http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/...peratures.shtml Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 så lite 64bits prosessorene tålte av varme i forhold til alle de andre :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Dette er jo også avhengig av evt. klokk.. Dersom du klokker CPU'er så mye det går.. vil du erfare at hva CPU'n tåler av temp.. og hvor mye du kan tillate for å ha ett stabilt system er to forskjellige ting.. For AMD(socket-A)... så er over 50 grader (BIOS/probe) en kritisk grense for når ting begynner å krasje.... uten klokk.. går det greit helt til +70.. For P4 (Prescott) er denne grensen ca. 60 ved klokk.. og tilsvarende høyere uten klokk.. Det er nå ihvertfall min praktiske erfaring.. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg fant ut at min overklokkede CPU bruker 151,6W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå