Gå til innhold

Dumt å velge amd 754? Ny pc til lillesøster

Anbefalte innlegg

Sitter her å leiter etter komponenter til en "Lillesøster16år" pc.

Men det som jeg lurer på er om man skal velge 754 (1300 kr billigere) eller 939(mer framtidsrettett).

Da Pc'n tvilsomt blir oppgradert no vesentlig på 5 år faller det mest mot 754 med A64 2800+ siden det er svært viktig med lav pris. Men er det dumt å velge 754 i denne situasjonen.

Forslag til rimelige hovedkort som er bra mottaes også med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man burde også tenke litt annerledes på framtiden....

Hva gjør en 16 år gammel jente med pc'en om 3 år? Hva bruker hun datakraften til? Er virkelig PCI-E nødvendig? Vil hun planlegge oppgraderin i det hele tatt?

Det jeg mener, er at om den skal brukes mest til skriving, og små-spilling, så er en 754-system Mer enn nok. Mange som klarer seg med en 1GHZ Athlon enda. For ikke snakke om Sempron,og den har ikke engang 64 bit som sikkert noen kommer til å nevne.

Se på hva hun kommer til og bruker pc'en til! Spesielt om den skal være dedikert til HENNE. Min søster på 15 (som også bruker denne pc'en flittig) trenger ikke halvparten av datakraften(Xp2800+,512mb ram og 200GB). Det går som regel i litt CS,Sims1&2, DC++, MSN og generell surfing.

Tenk, planlegg, så handle ;)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Den blir nok bare brukt til litt internettsurfing og stilskriving og slike jente ting :roll:

Ikke no alvorlig spilling, men veit ho har et ønske om sims2.

Men tror jeg satser på et 754 system da det er sant det som fflex sa at når det er på tide å oppgradere så er nok 939 avlengs det også.

Mvh

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...