Qwark Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Sitter her å leiter etter komponenter til en "Lillesøster16år" pc. Men det som jeg lurer på er om man skal velge 754 (1300 kr billigere) eller 939(mer framtidsrettett). Da Pc'n tvilsomt blir oppgradert no vesentlig på 5 år faller det mest mot 754 med A64 2800+ siden det er svært viktig med lav pris. Men er det dumt å velge 754 i denne situasjonen. Forslag til rimelige hovedkort som er bra mottaes også med stor takk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hva skal pcen brukes til? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ser ingen grunn til å ikke kjøpe socket 754 hvis lav pris/ytelse er i fokus. Skal hun oppgradere om 3 år så vil nok et eventuelt socket 939 system være helt avlegs også. forslag HK: Asus K8N, ukens tilbud hos komplett... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg er enig med fflex. Men du kan også kjøpe ganske billige hovedkort til 939. Skal du bruke AGp eller PCI-EXPRESS? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) man burde også tenke litt annerledes på framtiden.... Hva gjør en 16 år gammel jente med pc'en om 3 år? Hva bruker hun datakraften til? Er virkelig PCI-E nødvendig? Vil hun planlegge oppgraderin i det hele tatt? Det jeg mener, er at om den skal brukes mest til skriving, og små-spilling, så er en 754-system Mer enn nok. Mange som klarer seg med en 1GHZ Athlon enda. For ikke snakke om Sempron,og den har ikke engang 64 bit som sikkert noen kommer til å nevne. Se på hva hun kommer til og bruker pc'en til! Spesielt om den skal være dedikert til HENNE. Min søster på 15 (som også bruker denne pc'en flittig) trenger ikke halvparten av datakraften(Xp2800+,512mb ram og 200GB). Det går som regel i litt CS,Sims1&2, DC++, MSN og generell surfing. Tenk, planlegg, så handle Endret 21. februar 2005 av dj_j0tul Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Bestem en pris og bygg en pc oppunder den. Da kan dere velge komponenter alt etter hva som er viktig for henne og se hva dere ender opp med. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg kjøpte 754 pc til min søster. Holder i massevis til hennes bruk. Kjøpte komplett sin 410 pc pakke ellerno. Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Den blir nok bare brukt til litt internettsurfing og stilskriving og slike jente ting Ikke no alvorlig spilling, men veit ho har et ønske om sims2. Men tror jeg satser på et 754 system da det er sant det som fflex sa at når det er på tide å oppgradere så er nok 939 avlengs det også. Mvh Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå