B4stian Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Finner det ikke... Det er snakk om Visa Electron (ung. kort) Endret 21. februar 2005 av datating Lenke til kommentar
Fogl Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Er ikke sikker på om visa elektron har kontrollnr. og kortnr, tror bare det er visa som har det, men på skikkelige visakort står kontrollnr. eller kortnr. i signaturen din du må bare vri kortet opp i lyset så kommer det fram 4 tall. Håper dette hjelper MVH meg. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Electron har ikke slike ting, så no netshopping for you.. :/ Glad jeg har skikkelig visa, ikke noe leke-visa.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 for å avklare det enkelt... Visa Electron er IKKE VISA Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 for å avklare det enkelt...Visa Electron er IKKE VISA Det stemmer. Visa Electron gjør at du kan bruke kortet i utlandet, men du kan ikke bruke det på nettbutikker. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Vet at det ikke er visa, men typisk nok funker de aller fleste electron kort til shopping på nettet, unntattt norske! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vet at det ikke er visa, men typisk nok funker de aller fleste electron kort til shopping på nettet, unntattt norske! Visa Electron har ikke kontrollnummer, så jeg tviler sterkt på at det går ann å bruke utenlandske Visa Electron kort til å handle på nettet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hele poenget med electron-kortet er at det kun skal være mulig å benytte det elektronisk (teit sagt, men jeg forklarer: ). Dette er et rent debetkort, og har ingen kreditt. Ergo kan det kun benyttes i situasjoner hvor kontoen sjekkes og belastes i en transaksjon - minibanker og kortmaskiner i butikk. Du kan altså ikke betale offline med visa eller oppgi kortnummeret over nett/skranke. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hehe, jeg lukter en som ikke får spilt wow så lenge til Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Jeg "hacket" mitt eget Electron kort en gang i tiden, slik at jeg fikk generert kortnummer og expiry date. For å teste om det fungerte bestilte jeg en film på internett og betalte med den genererte koden. Pengene ble trukket fra konto og filmen kom i posten Kontrollkoden ble ikke brukt på den tiden tror jeg (ca 4 år siden). Så det går an (dvs, det gikk an før i tiden i alle fall- de bør ha sikret seg litt bedre nå...) Btw: Jeg har ikke disse programmene lenger, er ikke vits i å spørre! Endret 23. februar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Nok en desperat World of Warcraft sjel kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Nok en desperat World of Warcraft sjel kan jeg tenke meg Neida... ikke ennå.. Har rett og slett ikke giddi å bruke så mye penger ennå på det... tenker da seff ikke på selve spillet, men på det månedsgreiene... Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 VISA Electron kan kun brukes I minibanker og kortterminaler (I Norge) I utlandet kan VISA Electron KUN benyttes i minibanker og ikke i butikkenes kortterminaler.... Lenke til kommentar
RejectedRose Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Visa Electron har ikke kontrollnummer, så jeg tviler sterkt på at det går ann å bruke utenlandske Visa Electron kort til å handle på nettet. Eg har visa elektron, og på det står det kontrollnummer på baksiden, under kontonummeret. Betyr dette at du kan bruke kortet i utenlandske nettbutikker? Endret 24. oktober 2006 av RejectedRose Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du kan bruke VISA Electron i enkelte web-shops i utlandet. HVIS du har kortnummer og kontrollnummer. Vet at enkelte banker tilbyr dette, blandt annet Nordea og Sparebank 1. Hvis du har kortnummeret på framsiden av kortet er du good to go, hvis ikke må du tukle litt med programmer, sånn som Lurifaksen har gjort. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Visa Electron må ha kontakt med banken. Dvs at det kun kan brukes i minibanken, terminaler (butikker osv.) og nettbank. Det er sånn jeg har forstått det Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Grunnen til at Visa Electron er så inkopetent er vel at man ikke har lov til å pådra seg gjeld før man er myndig i dette landet? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Nettopp. All gjeld som blir registrert før en er fylt 18 år, frafaller. Vet dette av personlig erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå