Gå til innhold

Hvor står kontrollnr. og kortnr. på electron kort?

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om visa elektron har kontrollnr. og kortnr, tror bare det er visa som har det, men på skikkelige visakort står kontrollnr. eller kortnr. i signaturen din du må bare vri kortet opp i lyset så kommer det fram 4 tall. Håper dette hjelper

MVH meg.

Lenke til kommentar
Vet at det ikke er visa, men typisk nok funker de aller fleste electron kort til shopping på nettet, unntattt norske! :(

Visa Electron har ikke kontrollnummer, så jeg tviler sterkt på at det går ann å bruke utenlandske Visa Electron kort til å handle på nettet.

Lenke til kommentar

Hele poenget med electron-kortet er at det kun skal være mulig å benytte det elektronisk (teit sagt, men jeg forklarer: ). Dette er et rent debetkort, og har ingen kreditt. Ergo kan det kun benyttes i situasjoner hvor kontoen sjekkes og belastes i en transaksjon - minibanker og kortmaskiner i butikk. Du kan altså ikke betale offline med visa eller oppgi kortnummeret over nett/skranke.

Lenke til kommentar

Jeg "hacket" mitt eget Electron kort en gang i tiden, slik at jeg fikk generert kortnummer og expiry date. For å teste om det fungerte bestilte jeg en film på internett og betalte med den genererte koden. Pengene ble trukket fra konto og filmen kom i posten :)

Kontrollkoden ble ikke brukt på den tiden tror jeg (ca 4 år siden).

Så det går an :p

(dvs, det gikk an før i tiden i alle fall- de bør ha sikret seg litt bedre nå...)

Btw: Jeg har ikke disse programmene lenger, er ikke vits i å spørre!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Visa Electron har ikke kontrollnummer, så jeg tviler sterkt på at det går ann å bruke utenlandske Visa Electron kort til å handle på nettet.

Eg har visa elektron, og på det står det kontrollnummer på baksiden, under kontonummeret. Betyr dette at du kan bruke kortet i utenlandske nettbutikker?

Endret av RejectedRose
Lenke til kommentar

Du kan bruke VISA Electron i enkelte web-shops i utlandet. HVIS du har kortnummer og kontrollnummer.

Vet at enkelte banker tilbyr dette, blandt annet Nordea og Sparebank 1. Hvis du har kortnummeret på framsiden av kortet er du good to go, hvis ikke må du tukle litt med programmer, sånn som Lurifaksen har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...