BalleKnalle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Skal kjøpe meg nytt kabinett fra Cooler master... Det har plass til 2 stk. strømforsyninger... En oppe og en nede.. Jeg har kun tenkt å benytte meg av en 680watts Thermaltake. Så er spørsmålet hvor jeg skal sette den for å få best kjøling totalt i kabinettet? Oppe eller nede? Hvis jeg setter den nede kan jeg benytte 2stk 80mm i toppen og i tillegg til den 120mm som følger med.. Eller omvendt; Sette psu i toppen og 2x80 i bunn? Men det er vel ikke noen vits i å bare kjøre kald luft inn for så å kjøre den langs bunnen og ut bak??? Erfaringer/tips mottaes med takk! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) I følge rettningslinjene for amd/intel så skal psu altid være øverst i kabinettet. grunnen til det er at varmen stiger i kabinettet så å ha psu i bunnen av kassa ødelegger luftstrømmen i kassa med mindre du har 2 psuer så skal psuen være øverst i kabinettet Endret 21. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
razer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Vil ikke den nye BTX standarden ha PSU nederst nå for tiden da? Ellers kan du se det an på luftstrøm osv hva som blir best for hele systemet ang. luftstrøm. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Nei BTX har ikke psu nederst den største forandingen ligger i hovedkortdesignet og ikke i toweret Full BTX av Chenbro Lenke til kommentar
razer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 *går i et hjørne og skammer seg* Var litt vel rask der, er pga. de nyeste Lian Li kabinettene som har PSU i bunn. Er vel helst plasseringen av komponenter og oppsett på hovedkort som avgjør standarden ja, ikke plasseringen av PSU. Lærte noe idag også! Men som jeg sa over, det kan være lurest å se det an hvordan luftstrømmen blir best. Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Ok... Men i utgangspunktet i toppen... Hva med de 2x80mm viftene? Noen vits i å ha to i bunnen? Er ganske god luftgjennomstrømning i kabinettet... 1x 120mm i front (3x mulig), 1x 80mm i toppen, 1x 120mm bak + mulighet for ytterligere 2x80mm bak (oppe eller nede, kommer ann på plassering av psu) og en 80mm på siden + en crossflow fan som blåser over hovedkortet... Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Ingen som har noen formeninger? Fant denne skissen over luftstrømmen... Er det noen vits med de to nederste 80mm viftene.. Vil de ikke bare blåse kald luft ut?? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 husk at varm luft stiger, så hvis du har psu oppe og lar de to 80mm nede blåse inn, ville du jo fått kald luft inn nede bak og framme(?) og den varme ut oppe da i psu eller andre plasser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå