Gå til innhold

Plassering av PSU i kabinett?

BalleKnalle

Anbefalte innlegg

interior-with-motherboard.jpg

Skal kjøpe meg nytt kabinett fra Cooler master... Det har plass til 2 stk. strømforsyninger... En oppe og en nede.. Jeg har kun tenkt å benytte meg av en 680watts Thermaltake. Så er spørsmålet hvor jeg skal sette den for å få best kjøling totalt i kabinettet? Oppe eller nede?

Hvis jeg setter den nede kan jeg benytte 2stk 80mm i toppen og i tillegg til den 120mm som følger med.. Eller omvendt; Sette psu i toppen og 2x80 i bunn? Men det er vel ikke noen vits i å bare kjøre kald luft inn for så å kjøre den langs bunnen og ut bak???

Erfaringer/tips mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge rettningslinjene for amd/intel så skal

psu altid være øverst i kabinettet. grunnen til det

er at varmen stiger i kabinettet så å ha psu i

bunnen av kassa ødelegger luftstrømmen i kassa

med mindre du har 2 psuer så skal psuen være

øverst i kabinettet

Endret av zandro
Lenke til kommentar

*går i et hjørne og skammer seg*

Var litt vel rask der, er pga. de nyeste Lian Li kabinettene som har PSU i bunn. Er vel helst plasseringen av komponenter og oppsett på hovedkort som avgjør standarden ja, ikke plasseringen av PSU. Lærte noe idag også!

Men som jeg sa over, det kan være lurest å se det an hvordan luftstrømmen blir best.

Lenke til kommentar

Ok... Men i utgangspunktet i toppen... Hva med de 2x80mm viftene? Noen vits i å ha to i bunnen?

Er ganske god luftgjennomstrømning i kabinettet... 1x 120mm i front (3x mulig), 1x 80mm i toppen, 1x 120mm bak + mulighet for ytterligere 2x80mm bak (oppe eller nede, kommer ann på plassering av psu) og en 80mm på siden + en crossflow fan som blåser over hovedkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...