Gå til innhold

Valg mellom skjermkort

slowcooler

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål vedrørende Msi Ti4800se-Vtd8x kontra et Aopen Fx5700 med 256 ram. Hvilket er best til feks Need For Speed2? Dette re snakk om å sette et av dem inn i maskinen til sønnen min på 9 år. Han kjører det fx-kortet i dag, men det har en feil som lager striper diagonalt under visning av spill og i enkelte spill. Yter det Ti-kortet bra nok til NFS2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begge kortene er vel helt greie å bruke. fx5700 kortet er til gjengjeld mye kraftigere enn 4800 se kortet. Du kunne prøvd å lastet ned nye nvidia drivere for å se om stripene forsvinner. Det kan også ha med temperatur eller støv og gjøre.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Vedr. 5700 kortet, er alt du nevner prøvd. Jeg fikk kortet av en kar som hadde hatt en titommeltotting til å montere maskinen sin, han hadde brutt løs en kondensator, det ene benet var knekt, og det andre hadde løsnet inne i kondissen. Jeg har byttet den, men det ser ut til at andre komponenter har tatt skade av denne kontaktfeilen. Guttungen er forøvrig fornøyd med systemet, kortet fungerer helt fint ellers, han kjører nfs2 og 18 weels of steel across America helt fint. Øvrig maskinvare han har er en xp1800@2200, 512 ram, s-ata disk, han er nok sansynligvis en nokså blant sine jevnaldringer temmelig overutstyrt mht. datautstyr, 9 åring.

Lenke til kommentar
begge kortene er vel helt greie å bruke. fx5700 kortet er til gjengjeld mye kraftigere enn 4800 se kortet. Du kunne prøvd å lastet ned nye nvidia drivere for å se om stripene forsvinner. Det kan også ha med temperatur eller støv og gjøre.

Nei. Det er ikke mye kraftigere enn 4800 kortet. Det vil mest sannsynlig være liten ytelsestap å spore ved å bytte fra FX til Ti her. Forskjellen er at Ti kortet ikke har støtte for Dx9 og ikke vil forsøke seg på Dx9 effekter. I rene FPS vil jeg faktisk tro at de er nokså like.

Ellers vil jeg også tro at temperatur kan være problemet her. Du kan jo blåse ren viften, se at den går fint og eventuelt kjøre med åpent kabinett en stund for å se om det løser noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...