tom-ass Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kom med dommen deres folkens. http://www.amundsenweb.com Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Visuelt: Litt grått og trist fargevalg Ingen grafikk = kjedelig Kjedelig meny, knappene var lite fine. Ingen hover-effekt heller - og høyrestilt?! Rotete typografi Kode: Dette må være noe av den GRELLESTE koden jeg noensinne har sett! Jeg blir helt kald inni meg og får tårer i øynene. Det programmet som laget disse kodene burde vært bannlyst fra jordens overflate, og produsenten burde vært hengt opp-ned fra et tre en sen sommerkveld til myggen åt han opp *legge seg nedpå litt* Lenke til kommentar
D-junkie Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Syntes også det var litt kjedelig, mye blått der. Men du skal ha at det var forholdsvis ryddig, selv om justeringen kanskje kunne vært sett på. Siden du brukte Word er det også mye unødvendig og rotete/vanskelig kode. I lengden vil jeg tro det kan bli vanskelig å vedlikehold om du ofte skal endre utseende på siden. Den "tilfeldig side" saken er bare lureri. og veldig plagsomt at alt åpnes i et nytt vindu Hold opp med det der Fikk foresten feilmelding på linker-siden. (Feil! Kan ikke lese eller vise filen. ) Kanskje ikke mye positivt der, men det kommer seg nok. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Trodde først Opera var grunnen til den merkelige justeringen av header og meny, men den ser like rotete ut i IE. Hos meg var det heller ingen hover på noen av linkene i Opera/FF. Lenge siden jeg har sett en så rotete kode, MS Frontpage koder bedre jo. Ingen av linkene innenfor din egen side bør ha _blank, så tungvint å åpne så mange sider. Ellers ser den veldig kjedlig ut og jeg savner en skikkelig header. Endret 22. februar 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
huf Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det der er word-koding. Et lite tips: HOLD DEG LANGT UNNA. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg tror det er på sin plass og komme med linker som www.htmldog.com, og google.com. Jeg kan med hånden på hjertet si jeg aldri har sett så syk kode før, loomy sa vel egentlig det som trengs å si om det. Menyen er ekstra stygg i opera, den får en liten dott nederst, ser ut som om du har glemt å sette no-repeat eller lignende... Menyen burde absolutt ikke være høyrestillt, og den trenger nok en hover. Hvorfor åpnes alle linker i nytt vindu ALT for stor foter! Sån "Amundsenweb leses best med Internet Explorer 6.0!" holder vi oss unna, sider skal kunne leses i alle nettlesere Ellers var det litt kjedelig, trenger en header, og siden bør dras litt opp(hva er det jeg sier, det er jo ikke håp ) Ambefaler at du starter på nytt, lær deg litt xhtml og css. Så prøver du på nytt, død over alle programer som lager htmlkode er helt fortvila jeg oi, tror jeg krasha validatoren hos w3 håper vi ikke var for strenge Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Orsus sier: Ambefaler at du starter på nytt, lær deg litt xhtml og css.Så prøver du på nytt, død over alle programer som lager htmlkode Lytt til Orsus! Ikke bare kan du redusere koden din med sikkert 95%, men det er moro også! -Og enklere enn du tror! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Orsus sier: Ambefaler at du starter på nytt, lær deg litt xhtml og css.Så prøver du på nytt, død over alle programer som lager htmlkode Lytt til Orsus! Ikke bare kan du redusere koden din med sikkert 95%, men det er moro også! -Og enklere enn du tror! Mvh Primaxx Gi meg èn grunn til at han bør lære seg XHTML foran HTML? Når du snakker slik så virker du som en typisk wannabe innen webstandarder. Nybegynnere skal IKKJE starte med XHTML. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 grunden til at han bør gå for xhml er at da har du tvinges til å kode riktig, har du ikke riktig kode kommer det ingenting(hvertfall hvis du setter mimetype med php) Med andre ord, er det ikke bra, vises det ikke. ser egentlig ingen grund til at man _ikke_ bør starte med xhtml, nå veit ikke jeg alt da så jeg kan altids ta feil Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Orsus sier: Ambefaler at du starter på nytt, lær deg litt xhtml og css.Så prøver du på nytt, død over alle programer som lager htmlkode Lytt til Orsus! Ikke bare kan du redusere koden din med sikkert 95%, men det er moro også! -Og enklere enn du tror! Mvh Primaxx Gi meg èn grunn til at han bør lære seg XHTML foran HTML? Når du snakker slik så virker du som en typisk wannabe innen webstandarder. Nybegynnere skal IKKJE starte med XHTML. Lytt gjerne også til Arve87... Tom-ass, om du lærer deg xhtml eller html er meg egentlig revnende likegyldig. Poenget mitt er at det er moro å lage nettsidene fra bunnen av, og derfor noe jeg anbefaler på det varmeste. Lykke til! Mvh Primaxx Endret 22. februar 2005 av primaxx Lenke til kommentar
tom-ass Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Okey. Takk for det! Leses ikke hjemmesider best i web-lesere? Folk flest leser innholdet på sidene, ikke kodene. (tror jeg) Mitt formål med hjemmeside er å gjøre det enklere å sende ut informasjons. Samt dele bilder med mine venner. Og jeg tror informasjonen kommer ut, uavhengig om hvor menyen står, hvor header er osv. Men dere har selvfølgelig rett, jeg burde starte på nytt, men når skal tiden strekke til? Og jeg synes dette er vanskelig! Og jeg kan ikke engelsk! Men uansett, takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Leses ikke hjemmesider best i web-lesere? Folk flest leser innholdet på sidene, ikke kodene. (tror jeg) Men dersom koden inneholder mange stygge feil så kan det jo også hende at web-leseren ikke klarer å vise frem side så den blir lesbar i web-leseren ot: browser er et mye bedre ord enn "web-leser".. synst jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå