Wice Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 sitter her med en kompis og vi tenkte vi skulle lane litt, men han har ikke cs osv,(ny pc) vi finner hverandre, men når jeg skal f,ex gå inn på han å ta over en sang så står det at://Daniel is not accessible, you might not have permission to use this network resource.Contact the administrator of this server to find out if you have access permision. the network path was not found! noen som veit hva som må gjøres? takker for alle svar* Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Prøv og sett den delte partisjonen(mappen) slik at brukere har full tilgang. Det er nok bare noen instillinger på den enkelte PC som skal til. Dere har sikkert XP, så det kan jeg ikke noe med (angående nettverk). Bruker 2000 selv. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du må aktivere guestacount på begge pc'ene og dele feks en hel partisjon/disk med alle rettigheter. Jeg har ett "lignende" problem selv. Med laptopen får jeg kopiert filer fra og lagt filer til på en server. Men med serveren får jeg ikke tilgang på laptopen. Lenke til kommentar
Wice Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 ja, TUSEN TAKK!!, fikk det til nå.Men! så vart vi pluteselig usynelige for hverandre igjen.. noen tips til hvordan vi kan se hverandre igjen? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Gå på microsoft nettverk og så på hele nettverket (i mine nettverkssteder) da vil du kanskje finne den andre Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 For deling av filer ville jeg uansett valgt et annet program enn å holde på i explorer, du får ingen fart, og det er erfaringsmessig veldig ustabilt. Prøv DC++ f.eks . Til små mp3-filer kan du også bruke MSN-messenger, så lenge du er i LAN med den du sender i går det via nettverket, og ikke over internett Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Er jo mange måter man kan sette opp en "fildeling" internt. MSN, DC++ eller andre programmer som gjør at man får "kontroll" over en annen pc. Men det enkleste er jo explorer. Da man ikke trenger noe annet. Skal de lan'e en stund så er det sikkert ikke så viktig å oppnå 1gbit linje mellom maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå