Bjørn_81 Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei! Skal kjøpe meg bærbar og sitter og vurdere to maskiner, en Fujitsu Simens Amilo D7800 og en HP OmniBook XE4400. Maskinene er forholdsvis like når det gjeler prosessor, hd, lyd osv. forskjellen ligger i at Hp'en har 512 ram, der Simensen har 256mb. og på grafikkkortet. Simens: ATI Radeon Mobile (M6P) med 32 mb DDR RAM. Videominne 32mb. HP: Intel 830MG grafikk kontroller, 2x AGP grafikk; 128 bit single-cycle 3D arkitektur; 32MB dynamisk dedikert videominne. Dette sier ikke meg så mye, men jeg har forstått det slik at grafikk kort ikke kan byttes på bærbare, og at der derfor kan være lurte å kjøpe det med best kort. Simensen er 1000kr dyrere. hva er best? håper noen kan svare. mvh. Bjørn Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg vurderer hjemme-pc med hp xe4400, og jeg har søkt på denne maskinen med resultat av at den har ati mobile radeon m32Mb DDR-minne. Er du sikker på at den du vurderer har intel gpu? Jeg lurer også på hvor raske disse mobile radeon-chippene er? Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Se litt på denne Det Ati kortet dem tester der er riktignok med 64MB men alikevel så ser man at Ati har fått et godt overtak på Geforce2 Go.. Og Geforce/Nvidia har vært sjefen blant skjermkortene helt til Ati tok opp kampen. Med andre ord, trur ikke det Intel grafikkortet har en sjangs mot Ati.. [ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-23 20:56 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå