themisfit Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 lurer på hvordan jeg skal gå frem, hvis jeg har alle filene i VIDEO_TS katalogen. jeg mener...jeg vet det går an å bruke nero til dette, og bare leggene filene i katalogen video_ts i nero, så alokaliserer nero automatisk...men greia her er at nero vil ikke brenne dvd-video av dvd-r (bare dvd+r), så jeg må på en måte først lage et image. prøvde først i magicISO: lagde mappen video_ts og audio_ts, og lagret dette som iso..men selvfølgelig gjenkjenner ikke dvd-spillleren dette som en dvd-video...men bare en datadisk...så; hvoordan altså lage et dvd-video image, for senere å brenne i f.eks dvd-decrypter, slik at det gjenkjennes som video av dvd-spiller Lenke til kommentar
ratix Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvis du har en maskin med GNU for hånden: mkisofs har et -dvd-video flagg som lager en dvd-video iso. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan jo bruke Nero til å lage image også. Velg "Image Recorder" som brenner, og når du da velger å brenne projektet (som da selvsagt er en DVD-Video) så vil du kunne "brenne" til en image i stedet. Trond Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan bruke programmet Alvohol 120 %, som er gratis... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan bruke programmet Alvohol 120 %, som er gratis... mkisofs er fritt Lenke til kommentar
baremegigjen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Dvddecrypter er jo et godt alternativ når man skal lage image filer. Er også brenneprogram. Hvis man har en image fil, er det nok å høyreklikke på imaget, for så å velge brenn med dvddecrypter. For avspilling av image fil, er vlc veldig greit. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Du kan bruke programmet Alvohol 120 %, som er gratis... Nei det er det ikke *Svar redigert ut. Oppsøk heller www.videohelp.com for mer hjelp* Rapportert Endret 22. februar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 UltraIso kan du bruke til å lage iso-filen, men jeg tror ikke denne diskusjonen skal fortsette så mye mer i og med at for alt vi vet så hjelper vi fyren med å brenne en film han har lastet ned (noe som er sannsynlig). Rapportert Rimelig teit spekulering her. Han vil lage iso av et VIDEO_TS dir, og det finner du på enhver DVD med video som en måtte være i besittelse av. Det behøver jo ikke en gang være VIDEO_TS diret fra en DVD med innehavsrett. Som jeg allerede sa, du kan bruke Nero til å lage en iso av hva det skulle være, enklere kan det vel ikke bli. Bare å endre brenner til "Image Recorder". Dessuten skal det ikke være noe problem å brenne DVD-video på en DVD-R såvel som DVD+R med Nero, da er det brenneren det er noe galt med (eller som ikke støtter formatet). Trond Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Rimelig teit spekulering her. Han vil lage iso av et VIDEO_TS dir, og det finner du på enhver DVD med video som en måtte være i besittelse av. Det behøver jo ikke en gang være VIDEO_TS diret fra en DVD med innehavsrett. Hvis du hadde tatt en titt i retningslinjene så ville du sett denne paragrafen: #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Vi vet ikke om trådstarter har skaffet disse filene på internett og om de er copyrightet, men uansett kan hvem som helst bruke informasjon han får på forumet til hva han vil, noe ingen her har kontroll over. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Igjen, du spekulerer helt vilt. Du aner ikke om han gjør noe som helst ulovlig. Det han spør om kan brukes i vel så mange legale sammenhenger. Hvor står det at det er ulovlig å lage seg en iso fil? Du flisespikker noe forferdelig i forhold til hva denne tråden handler om. Det er et utall andre tråder som er langt nærmere noe som er ulovlig enn hva som er beskrevet i denne. Sågar leste jeg nettopp i en tråd hvor det var en som ikke fikk til å kopiere den nye Resident Evil DVD'en, forskjellige metoder ble svart og beskrevet. Allikevel henger du deg opp i denne? Noen har for mye fritid. Skal du slå ned på alt som har lovlig benytning men som også KAN benyttes ulovlig? Du skal få det gøy å luke ut alle tråder som handler om MP3, komprimere video, whatnot. Det KAN jo være at den som spør har tenkt å legge ut filene sine. Edit: Her er forresten linken til den tråden om DVD-kopiering... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=381885 Trond Endret 22. februar 2005 av _crs_ Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Vi vet ikke om trådstarter har skaffet disse filene på internett og om de er copyrightet, men uansett kan hvem som helst bruke informasjon han får på forumet til hva han vil, noe ingen her har kontroll over. Og å hjelpe en fyr som har trøbbel med bilen i bilforumet kan føre til at han kjører ned et par småunger.. Og det å hjelpe en fyr som har trøbbel med PCen sin kan føre til at han kommer til å bruke den til piratkopiering når den først virker. Det at noen lurer på hvilken disk som er best, betyr hvilken de kan få pressa inn mest warez på, og hvordan de raskest mulig får tilgang til denne. Sånn. Beklager for OT, trådstarter. Sendte deg en liten PM, jeg Endret 22. februar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) _crs_: Jeg har over et års erfaring med dette forumet, og snakker utifra dette. Som sagt så kan ingen vite hva han skal bruke det til, men hvem som helst kan bruke det til piratkopiering. Ikke ta det opp med meg, jeg siterte retningslinjene og de er det ikke jeg som har laget. [ReXoR]: Noen eksempler blir bare litt for dumme, syntes du ikke? EDIT: Kommentar til den tråden: Han som spør om hjelp der spør hvordan han kan ta backup av en dvd-plate han har kjøpt. Det er ikke ulovlig å snakke om her på forumet, men derimot å spørre hvordan man bruker video_ts-filer er igjen litt "mystisk". Man kan like godt lage en image-fil av selve dvd-en. Trekker meg fra denne diskusjonen, orker ikke flere provoserende kommentarer. Endret 22. februar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvis du har så mye "erfaring" med forumet så burde du ha vært mer opptatt av andre tråder, som jeg allerede forklarte. Det er et vidt antall poster som handler om databehandling som kan brukes så vel i legal som ulovlig øyemed. Du har rodd det ut på veldig dypt vann spør du meg. Men, måtte en moderator ønske å gjøre noe med denne tråden så skal jeg ikke legge meg opp i det. Du er heldigvis ikke en moderator. Trond Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 EDIT: Kommentar til den tråden: Han som spør om hjelp der spør hvordan han kan ta backup av en dvd-plate han har kjøpt. Det er ikke ulovlig å snakke om her på forumet, men derimot å spørre hvordan man bruker video_ts-filer er igjen litt "mystisk". Man kan like godt lage en image-fil av selve dvd-en. Kommentar til din edit: Du er vel klar over at når man selv redigerer og lager en DVD-video, så behandler du et VIDEO_TS dir? Kanskje han har laget sitt eget VIDEO_TS dir som han skal brenne/lage image av? Sorry, men du er på viddene. Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå