Gå til innhold

Tråden ble stengt :-)

Anbefalte innlegg

Så Yummy,

kan ikke se at du har svart på hva som var usaklig i den stengte tråden.

- Eller har du tenkt å si at nå er det nok og stenge denne tråden snart.

Kjære snille Yummy, hva var usaklig i den stengte tråden, noe jeg kom med, - eller fra noen andre. Hva var usaklig?

Er saklig kritikk usaklig? Vi ser ikke annet enn saklighet i tråden du stenkte! Please Yummy ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-23 17:03, borre skrev:

Quote:

Den 2002-06-23 16:31, Rusmusa skrev:

Når det gjelder politiaspirantene kan de vel heller sende en mail til moderatorene i steden for å gå inn i trådene og provosere unødvendig. :wink:

Det ble i en tidligere "tilbakemelding-tråd" klaget på at vi brukerne ikke hadde kollektivt selvjustis nok til å fortelle hverandre når regelbrudd skjedde.

Her får vi altså høre at vi skal bare holde kjeft og heller la moderatorene gjøre jobben helt og holdent alene.

Hva blir det til?

Skal vi forumbrukere si ifra til "forbryteren" ved regelbrudd, eller skal vi bare sitte og se på?

Alt med måte sier nå jeg..

Men tross alt er det vel bedre å sende en melding til moderatorene, slik at de gjør jobben og vi slipper småkrangling mellom alle og enhver i 90% av trådene. :wink:

Ergo: du trenger ikke sitte å se på, send en melding til en moderator om du føler at noe er galt.

PS! Kanskje det hadde vært kjekt å ha e-post adressene til moderatorene under forum menyen på siden her? Bare en ide jeg fikk. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Rusmusa på 2002-06-23 19:12 ]

Lenke til kommentar

Rexuss: Dette går ikke bare til deg, men også til en del andre.

Du sa i den første tråden at du ikke var ute etter å provosere, men å belyse. Vel, som forumgjenger kunne jeg godt tenke meg hva det er du egentlig prøver å belyse, for oss, som da følgelig må være uopplyste.

Slik jeg ser det, skriver du disse innleggene dine, som jeg og ganske flere med meg oppfatter som litt pompøse og tåpelige, for å belyse din egen personlighet her på forumet, for å bli litt mer viktig. Hvis du virkelig synes enkelte moderatorer oppfører seg dumt, for det skjer av og til, og du faktisk er interessert i å gjøre foumet bedre så vil jeg anbefale deg å sende en privat melding til den aktuelle moderatoren hvor du tar opp det konkrete problemet. Menneskelig sett har du nok mye større sjanse til å få gjennomslag da, som ved å henge ut moderatorer og ta opp igjen gamle beskyldninger(SITAT: Noen har kalt moderatorene umodne guttevalper) i stadig nye tråder.

Selvsagt kunne jeg også ha skrevet en privat melding til deg, men jeg har også litt mer på lager.

Moderatorer bør på ingen måte være hellige kuer, hva kritikk angår, og det bør være lov å påpeke feil ikke bare i private meldinger, men også i poster. Imidlertid oppfordrer jeg alle til å være litt mer hyggelige, til å tenke på at selv om dette er et elektronisk forum, uten ansikt-til-ansikt kommunikasjon så går det an å ta opp ting på en saklig og grei måte istedetfor å bruke menneskelige feil til å prøve å fremheve sin egen person.

Argumenter som at moderatorer er maktsyke unger, oppfatter ivhvertfall jeg som veldig usmakelig overfor folk som gjør sitt beste for å holde orden her inne (For det trengs, og brukerne har selv etterlyst det). Veldig få mennesker er egentlig maktsyke, og jeg tror det er få som får det helt store kicket av å redigere et forum..

At folk er enige med moderatorene for selv å bli moderatorer faller vel på sin egen urimelighet, da man isåfall må være ganske glad i å få kjeft i tide og utide.(jeg kjenner få slike personer også)

Yummy: Jeg synes ikke du burde ikke stengt den første tråden da bare blir tull når dere stenger tråder med kritikk av moderatorers oppførsel, samt at takhøyden for kritikk bør være ganske høy i forumet for tilbakemeldinger. Imidlertid er tydeligvis du blant de moderatorene som virkelig har jobbet den siste tiden, og måten du tar kritikk på tyder jo på at du ikke tar over verden med det første( altså er en imøtekommende person og ikke så veldig maktsyk :wink:)

joa

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-06-23 18:00 ]

Lenke til kommentar

Masse prat ovenfor.

Maktsyke er ikke kjærnen, selv om Yummy definitivt opptrer slik, dog kamuflert av kameratslig slikking og smisk etter maktarrogansens utemmede utløp! Jeg har ikke ville ordlegge meg på den måten.

Det dette dreier seg om, - er folk som ikke er modne nok til å takle andre mennesker på en ordentlig måte, - og når de misbruker sin stilling til å utvise maktarroganse, - er de delvis, men kun delvis unnskyldt, -for de forstår ikke bedre.

Det er derfor det er viktig at man har rett til å gi tilbakemeldinger som ikke blir sensurert, - og så lenge tilbakemeldingene havner i rette kurven, kalt; "tilbakemeldinger", bør ingen klage.

Og når forumet skal sensurere kurven "tilbakemeldinger" er det hele helt på tryne.

For de forstår ikke bedre ...

:smile: :razz: :roll:

Lenke til kommentar

"The world WILL be mine! *BWAHAAAHAAAA*" (omentrentlig sitat fra DOTT / Day Of The Tentacle)

Nei, jeg er ingen maktsyk person. Jeg sa meg villig til å bli moderator og i kraft av den stillingen være ganske tøff mot det jeg anser som upassende på forumet. Jeg gjorde noen "overkills", men etter hyggelige tilbakemeldinger fra brukere, justerte jeg meg litt ned. Jeg fikk beskjed fra internt hold om at feilpostinger skulle stenges - det var til og med bestemt av brukerne i en poll / undersøkelse. Ergo stenger jeg feilpostinger.

Jeg fjerner dobbeltpostinger og gjør oppmerksom på dette i den posten jeg lar stå. Ikke for å markere revir, men som en påminnelse om at man skal forsøke å unngå det - og selv rydde opp all den tid du har 30 minutter på deg til å slette egne innlegg etter at de er postet. Det er for å gjøre forumet mer oversiktlig at jeg gjør det. Jeg slår også ned på unødvendig quoting, der et helt innlegg er quotet og jeg ser at noen få setninger er relevante for svaret. Jeg fjerner også quotinger der disse bare gjentar et innlegg som faktisk står _rett_ over, uten noen poster i mellom. Også dette for å gjøre forumet oversiktlig.

Når det gjelder denne sakens kjerne - posten jeg stengte - finner dere den her:

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=38108&forum=60

Jeg finner ID nummer 1, 3, 11, 15, 16, 17, 19, 22 og 24 heller tvilsomme. ID 3 er den verste, de andre er tvilsomme i sin karakter.

Jeg gjentar til kjedelighet: det er fullt lovlig å komme med både positiv og negativ kritikk av moderatorer. MEN: dersom denne kritikken ikke er saklig og i en høflig tone synes jeg ikke at den har livets rett. Jeg har fått beskjed av brukere om at jeg er litt tøff i trynet når jeg svarer eller gir kommentar på innlegg der jeg modererer. Dette har jeg etter beste evne forsøkt å etterkomme. Da forventer jeg faktisk at det samme kravet kan komme fra meg. Jeg synes utsagn som:

"Noen har kalt modaratorene umodne guttevalper osv. Ikke vet jeg. Men modne for oppgaven, - vel - det er spørsmålet. Men flinke er de, - moderatorene, - når ingen blander seg og de kan gjøre som de vil."

og

"Se, ved å søke på SirHartge, hvordan moderator SirHartge svarer litt kritiske spørsmål.

Relevante spørsmål blir gang på gang besvart med mobbing, - og selvmotsigelser."

(ID 1 i tråden det er referert til) er skrevet i en heller uhøflig og småfrekk tone. Tror dere ikke at det var bedre at dette ble skrevet i en mail til rette vedkommende?

Dersom noen har noe å utsette på akkurat meg, bør ikke da den det gjelder si det til meg i en privat melding eller aller helst en mail? Da kan jeg få svare før jeg blir "uthengt". Dersom jeg dro samme greia om en av brukerne, ville jeg garantert fått så øra flagrer.

Jeg ønsker ikke å være noen "hellig ku". Jeg ønsker respekt som medmenneske. At jeg er moderator er underordnet. Jeg er normalt _temmelig_ tykkhudet hva krass kritikk angår. Det er et under at jeg ikke har blåst i fra meg før, for jeg svarer som regel med samme mynt. Men som moddis føler jeg et visst ansvar, og har etter beste evne forsøkt å dempe meg. Når jeg får nok, skriver jeg akkurat det jeg føler. Det skal noe til, så når det skjer er det med god grunn. Jeg håper at dere kan forstå meg her.

I ettertid, da jeg har lest alle postingene grundig, ser jeg at grunnlaget for stengning normalt sett ikke var til stede. I lys av den siste tids hendelser nettopp i kategorien "hets mot moderatorer", føler jeg allikevel at stengningen var på sin plass. Jeg finner store deler av innleggene altfor krass i tonen, med elementer av gryende drittkasting. Da blir jeg "trigger happy" - og slik vil det fortsatt være en tid.

Jeg beklager at det er slik. Jeg ønsker ikke å være en hestpeis av en moderator, men skal man få dette forumet rensket for tøv og tull ser det ikke ut til at andre virkemidler vil fungere.

I mellomtiden er mitt beste råd til brukerne av dette forumet: ta saker opp med den det gjelder, der det er snakk om en enkelt moderators handlemåter. I tilfeller der dere finner moderatorenes felles holdning feil, skriver dere et innlegg i "tilbakemeldinger" der dere belyser problemet på en ordentlig, høflig og ikke minst saklig måte. Da vil dere bli hørt. Er dere usaklige eller uhøflige, stenges sannsynligvis tråden og dere når ikke fram.

Jeg ser på meg selv som et normalt oppegående menneske. Jeg kan da ikke forstå at det skal være nødvendig å være så vanvittig krasse i tonen. Man skal ikke glemme at det er personer - medmennesker med følelser - som leser det du skriver. Ville du likt å lese om deg selv det du skriver om andre?

Dersom du blir forbanna over noe - vent 10 minutter før du skriver tilbakemelding. Da blir det som regel saklig, og vi unngår kvalme uttalelser.

For øvrig ønsker jeg av hjertet alle sammen en fortsatt fin sommer. Jeg er glad for at hver og en av dere er her, og jeg vil ikke at noen av dere skal kastes ut, forsvinne eller på andre måter ikke delta aktivt i dette forumet.

Med vennlig hilsen yummy, moderator.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 21:04, rexuss skrev:

Maktsyke er ikke kjærnen, selv om Yummy definitivt opptrer slik, dog kamuflert av kameratslig slikking og smisk etter maktarrogansens utemmede utløp!

Dine uttalelser forteller meg akkurat det jeg trenger å vite. Jeg vet hvor seriøst jeg bør ta deg.

Dersom dette er din oppriktige mening om meg, kan du kysse meg midt i ræva en dag jeg har løs mage. Du får svar på samme måte som du uttaler deg.

Quote:

Det er derfor det er viktig at man har rett til å gi tilbakemeldinger som ikke blir sensurert, - og så lenge tilbakemeldingene havner i rette kurven, kalt; "tilbakemeldinger", bør ingen klage.

Så du mener for ramme alvor at jeg skal finne meg i hva pokker som helst dersom du føler for å kalle meg en maktsyk galehusaspirant, bare det kommer i "tilbakemeldinger"? Jo takk....

Quote:

Og når forumet skal sensurere kurven "tilbakemeldinger" er det hele helt på tryne.

Det viser seg jo at det blir nødvendig, særlig med uttalelser som det du kommer med.

Dersom ikke din tone blir skjerpet med øyeblikkelig virkning, skal den maktsyke, dikatoriske moderatoren yummy gi deg 14 dagers betenkningstid. Grunnen er dine uttalelser om min person som strider i mot forumets regler. Dersom ingen andre moderatorer har innvendigner mot det, er resultatet utestengning. Jeg er møkklei at tåpelige og usmakelige kommentarer mot meg får fritt utløp. Jeg kunne jo slette innlegget ditt, men det blir for dumt.

Du får ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Nei, - jeg vil ikke kysse deg noe sted Yummy.

Nå må man få ting på plass da, - jeg påpeker at du bruker makt utidig, - og hvordan svarer du?

Flere har bedt deg gå ut å få frisk og ny luft. Men la dette slutte nå, - det er sommer.

:smile: Jeg har uttrykt det sentrale i det jeg mener ovenfor, - med hensyn til "tilbakemeldinger" og det sunne i å la ris og ros komme frem usensurert. Det er få steder i samfunnet meninger blir sensurert kraftig i dag.

Så jeg håper jeg kan la alt om det ligge nå, og ønsker deg og andre god sommer.

Dessuten vil jeg gjerne prøve med private tilbakemeldinger til dere, - om jeg kan bli hørt, - selv om det er spesielt å ikke få uttrykke seg saklig offentlig i et slikt forum. :grin:

:roll:

Lenke til kommentar

Okay, du svarer meg på en måte som forteller meg at jeg kan ta deg seriøst. Du skal slippe å kysse meg noe sted, da det ville medført at forloveden hadde slått tenna ut av skallen på deg. lilla belte med 1 brun strek i karate _er_ ikke noe å kødde med. :smile:

Siden det virker som om du er voksen nok til å ta mine ytringer for det de er ment som, skal jeg bøye meg og åpne den posten jeg stengte. Jeg fjerner mitt innlegg i den slik at tråden kan leve videre.

Jeg beklager også at dette skjedde, da grunnlaget for stengning er tynt. Tillat meg å fjerne ID 3, da det innlegget er til skade for sakligheten i tråden.

Med dette håper jeg på å bevise at jeg hører på saklig kritikk, og at jeg ønsker å ta seriøse aktører på alvor.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen moderator yummy.

Lenke til kommentar

Hei igjen Yummy!

Vi snakket sammen tidligere ble forsåvidt enige til slutt, og jeg har ingen intensjoner om å dra i gang noen ny hets-debatt hverken mot moderatorer generelt eller deg personlig...

Men jeg fikk lyst til å spørre allikevel:

Det er klart at selv moderatorer er mennesker, og blir irriterte og forbannet som alle andre... Jeg synes allikevel at når man er en moderator, bør man være nettopp det og ha visse egenskaper som bør prege en god moderator... Vi forventer det... En prest forventes å ha spesielle kunnskaper, en lege også... Så også en moderator... Moderator kommer vel av verbet 'å moderere', dvs. skape ro og orden og et godt miljø?

Når du som er satt til å modere her ber om 'å bli kysset i ræva' er vel det heller som å kaste bensin på et brennende bål? Blir nesten som om en lege sier 'Jeg hater syke mennesker' eller en prest som sier 'faens menighet' :smile:

Nå har det etterhvert vist seg at du allikevel er en hyggelig kar med menneskelige egenskaper, så jeg håper du leser dette som et godt råd... Det var i allefall slik det var ment! Med litt mer erfaring er jeg sikker på at du vil bli en topp moderator!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar

Man lærer så lenge man lever. Erfaringer er lærdom, og lærdommen styrkes gjennom disse. Gradvis vil erfaring, kunnskap og lærdom modnes og justeres til et nivå som kan kalles visdom. Noe slikt er en gang sagt av en klok veileder jeg hadde på et kurs.

Det er klart at jeg kan opptre useriøst av og til, at jeg kan komme med uttalelser som ikke passer seg for en moderator. Jeg beklager dette av et oppriktig hjerte. Med tid og stunder håper jeg at jeg med brukernes hjelp kan finne et nivå der jeg i egenskap av moderator kan opptre korrekt. Dette kan i mitt tilfelle bare oppnås ved begrunnet, saklig kritikk framsatt i en tone som ikke irriterer meg. Du trenger ikke å ta på meg med silkehansker, men jeg ønsker ikke å bli kalt for det ene eller det andre - eller at det stilles spørsmål om min mentale alder. Det er ikke saklig kritikk.

Du, sammen med en god håndfull andre brukere har "brydd dere" med min måte å moderere på. Jeg har ikke alltid likt det jeg har lest, men jeg har skjønt at jeg kan ta dere seriøst - og da blir det veldig lett å ta til seg kritikk. Jeg forandrer meg ikke over natta; det er jeg litt for sta til. Jeg har et temperament som lett eksploderer, men det stilner like fort igjen. Jeg ber derfor om at dere ikke tar krasse uttalelser fra min side altfor seriøst dersom disse ikke er direkte berettiget. Jeg lover å forsøke å begrense meg, men gi meg litt tid.

Jeg setter utrolig pris på at noen tar seg bryet med å forsøke å hjelpe meg til rette. Dere kunne lett ha driti i meg og ikke hatt respekt for meg - både når jeg opptrer som moderator og når jeg opptrer som vanlig bruker.

En prest forventes å ha bestemte egenskaper når han eller hun opptrer i prestegjerningen. Som privatperson er saken noe annerledes - det håper jeg at dere kan akseptere at jeg også gjør. I de tilfeller der jeg går inn som moderator, skal jeg forsøke å _være_ en god moderator - men når jeg uttaler meg som bruker, ikke som moderator, forventer jeg at jeg kan gjøre som jeg vil, under samme forutsetninger som alle andre brukere. Jeg vil ikke registrere 2 nick - har for mange passord å huske som det er. Og jeg vil helst at moderator yummy kan bruke et gammelt jungelord om seg selv: (fritt omskrevet)

"Av og til snoker yummy rundt i forumet som en helt vanlig bruker".

Med dette håper jeg at dere kan forstå litt av min tankegang og mitt handlingsmønster her på forumet. Ikke alt jeg gjør er rett, men med litt vennlig hjelp fra dere vil jeg tilpasse meg etterhvert.

Benytter også sjansen til å takke for alle gode tilbakemeldinger, og å ønske alle en fortsatt fin sommer.

Med vennlig hilsen Vidar Fagerjord, aka. moderator yummy.

Lenke til kommentar

Quote:

yummy skrev (2002-06-24 23:20):

I de tilfeller der jeg går inn som moderator, skal jeg forsøke å _være_ en god moderator - men når jeg uttaler meg som bruker, ikke som moderator, forventer jeg at jeg kan gjøre som jeg vil, under samme forutsetninger som alle andre brukere. Jeg vil ikke registrere 2 nick - har for mange passord å huske som det er.

Hmmm... Hadde egentlig ikke tenkt å drøye ut denne debatten lenger, men håper du ser de samme konfliktmuligheter som jeg gjør med det du sier her...

Hvordan skal vi vite når du er moderator eller ev. vanlig bruker?

Er du sikker på at klarer å skille dem fra hverandre selv?

Lenke til kommentar

Når jeg er moderator, kommenterer jeg tråder eller innlegg dersom disse er i strid med reglene, er feilpostet eller på annen måte må modereres. I tillegg markeres disse med "Mvh. yummy, moderator".

De trådene jeg svarer på som privatperson, vil ikke bli kommentert i kraft av min status som moderator. Disse signeres vha. "Mvh. yummy". I min signatur står det "moderator", noe jeg har lagt til for å vise at jeg er nettopp det.

Jeg ser ikke at dette kan skape konflikter. Jeg klarer å holde meg innenfor retningslinjene ettersom jeg kjenner dem temmelig bra nå. Og jeg er ikke så begrenset at jeg ikke klarer å skille mellom moderator og bruker - eller sagt på en annen måte: mellom "jobb" og "fritid".

trn100: det virker som om du betviler min evne til å skille mellom moderator og vanlig bruker når det gjelder mitt nick. Jeg skjønner ikke hvor du får dette fra, men jeg kan berolige deg med at dette klarer jeg bra.

Ønsker for øvrig alle sammen en fortsatt fin dag!

Mvh. yummy, aka. Vidar. Bedre kjent som moderator yummy.

Lenke til kommentar

Quote:

yummy skrev (2002-06-26 06:16):

trn100: det virker som om du betviler min evne til å skille mellom moderator og vanlig bruker når det gjelder mitt nick. Jeg skjønner ikke hvor du får dette fra, men jeg kan berolige deg med at dette klarer jeg bra.

Det var egentlig ikke det jeg mente å si. Mitt poeng var at det kan jo gjøre det vanskelig for oss andre å vite om vi snakker med en moderator eller "bare" Vidar... :smile:

Har forresten ikke lagt merke til om du alltid bruker Moderator-signaturen din eller om du skipper denne når du er her som privatperson?! Det ville jo ha løst det problemet...

Lenke til kommentar

Jeg underskriver med:

-moderator yummy-

eller liknende dersom jeg svarer som moderator.

Står det:

-yummy-

eller tilsvarende (uten ordet "moderator") er det som privatperson. I min signatur viser jeg at jeg er moderator - etter en gang å ha lest at dette var ønskelig. Som moderator kommenterer jeg som regel også poster - slik er det lett å se forskjell. Noen ganger kombinerer jeg dette, dersom jeg har noe å tilføye diskusjonen. Du ser det lett, tro meg! :smile:

Mvh. yummy

(som du ser - ikke moderator denne gangen. :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...