gather Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei jeg er på jakt etter en distro som er enkelt og installert samt har et vettugtpakke system...apt liker vi må også ha støtte for ipv6 da jeg har tenkt å leke med ipv6 så den må ha en nyere kernel... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Med enkelt, mener du enkelt i oppbygning eller enkelt i bruk? Debian, f.eks. bruker apt... Lenke til kommentar
gather Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 enkel i bruk.. likt debian.. en den har ikke outofthebox støtte for ipv6... orker ikke å kompilere /laste ned kjerner har prøvd x antall ganger i går Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Ubuntu er både enkel å installere, enkel å sette opp og har støtte for ipv6 out-of-the-box. Den er basert på Debian så den bruker apt-get. Edit: i tillegg er Ubuntu rask... Endret 21. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Slackware har ipv6-støtte som standard. Men Slackware er ikke en så enkel distro. Til gjengjeld er den rask. Lenke til kommentar
gather Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) takker for svar... skal prøve ubuntu--- har egentlig testa den før så vet at den er bra... Endret 21. februar 2005 av gather Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Slackware er dat ikke så himmla vanskelig den. er ikke noe særlig mer vanskeligere enn andre distroer. eneste som kan bli problemer med slackware er hvis du skal ha speisll hardware opp å gå. sånn som trådløse nettverkskort. de kan være litt vanskelige i blant. ellers går det meste på skjinner. Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) "speisll skjinner" faktisk. 10 poeng. Endret 21. februar 2005 av sim Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Slackware er dat ikke så himmla vanskelig den. er ikke noe særlig mer vanskeligere enn andre distroer. eneste som kan bli problemer med slackware er hvis du skal ha speisll hardware opp å gå. sånn som trådløse nettverkskort. de kan være litt vanskelige i blant. ellers går det meste på skjinner. Er ikke vanskeligere på Slackware med HW en på andre distroer. Trådløst støtte er også like bra som andre. Har du rask CPU så er nok Gentoo tingen. Trenger du en liten og rask distro med bra pakkesystem og binærpakker så anbefaler jeg deg Arch. Trenger du en liten, rask og ultrastabil distro velg Slackware (Eneste ulempe for noen er at Slackware ikke har like bra pakkeprogram som andre distroer som f.eks Debian/Gentoo/Arch). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Slackware er dat ikke så himmla vanskelig den. er ikke noe særlig mer vanskeligere enn andre distroer. eneste som kan bli problemer med slackware er hvis du skal ha speisll hardware opp å gå. sånn som trådløse nettverkskort. de kan være litt vanskelige i blant. ellers går det meste på skjinner. Er faktisk litt uenig. Prøvde selv trådløst kort (Dell Truemobile uten linux-støtte) på laptop'en. Satte opp NDIS-wrapper, og det virket strålende. Det er bare å følge installeringsguiden. Slackware har også alle verktøy man trenger for trådløst (iwconfig osv). Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 kommer an på hvilket kort du bruker. har selv ikke prøvd mitt D-Link kort i Linux enda, men mitt Compaq Wireless kort funka og funker fortsatt i Linux. var enklere å installere det kortet i Linux enn det var å installere det i XP og Win2k faktisk. å når jeg installerte Compaq kortet brukte jeg ikke noe verktøy heller. bare Red Hat 8.0 i sin tid Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 En kortserie man alltid kan være sikre på er støttet, er Aironet-serien fra Cisco. Men disse er svindyre i forhold til kort fra andre produsenter. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 enkel i bruk.. likt debian.. en den har ikke outofthebox støtte for ipv6... orker ikke å kompilere /laste ned kjerner har prøvd x antall ganger i går antar at det er sarge install'en her.. Prøvd "modprobe ipv6" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå