Gå til innhold

enkel distro med kernel som støtter ipv6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slackware er dat ikke så himmla vanskelig den. er ikke noe særlig mer vanskeligere enn andre distroer. eneste som kan bli problemer med slackware er hvis du skal ha speisll hardware opp å gå. sånn som trådløse nettverkskort. de kan være litt vanskelige i blant. ellers går det meste på skjinner.

Lenke til kommentar
Slackware er dat ikke så himmla vanskelig den. er ikke noe særlig mer vanskeligere enn andre distroer. eneste som kan bli problemer med slackware er hvis du skal ha speisll hardware opp å gå. sånn som trådløse nettverkskort. de kan være litt vanskelige i blant. ellers går det meste på skjinner.

Er ikke vanskeligere på Slackware med HW en på andre distroer. Trådløst støtte er også like bra som andre.

Har du rask CPU så er nok Gentoo tingen.

Trenger du en liten og rask distro med bra pakkesystem og binærpakker så anbefaler jeg deg Arch.

Trenger du en liten, rask og ultrastabil distro velg Slackware (Eneste ulempe for noen er at Slackware ikke har like bra pakkeprogram som andre distroer som f.eks Debian/Gentoo/Arch).

Lenke til kommentar

Er faktisk litt uenig. Prøvde selv trådløst kort (Dell Truemobile uten linux-støtte) på laptop'en. Satte opp NDIS-wrapper, og det virket strålende. Det er bare å følge installeringsguiden. Slackware har også alle verktøy man trenger for trådløst (iwconfig osv).

Lenke til kommentar

kommer an på hvilket kort du bruker. har selv ikke prøvd mitt D-Link kort i Linux enda, men mitt Compaq Wireless kort funka og funker fortsatt i Linux. var enklere å installere det kortet i Linux enn det var å installere det i XP og Win2k faktisk. å når jeg installerte Compaq kortet brukte jeg ikke noe verktøy heller. bare Red Hat 8.0 i sin tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...