Oberst80 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Vil Først si at jeg leste med stor interesse Biquad guiden til H2H. Jeg hadde hørt tidligere at folk hadde brukt en Pringelsboks som antenne og kunne komunisere med nett opp til 3km unna. Prøvde dette selv ifra min leilighet og resultatet var overraskende bra. Jeg har laget enn Biquad antenne.. men ville ha noe heftigere så da endte jeg opp med en antenne fra Elfa med produktnr. 78-152-02 Elfa hjemmeside Jeg har veldig god utsikt ifra der jeg bor så denne skal monteres på taket. Videre så liker jeg å ha ting lettvint og enkelt.. så hvorfor ikke bygge en fjernstyrt rotasjonssak med tilt opp og ned. Etter mye søking på internett så kom jeg over flere løsninger. Den ene var hos Smarteprodukter.no . Men når den koster 3000 så er vell det i det meste laget. Planen med det jeg skriver om er at jeg kan sitte på Kontoret og fjernstyre antennen som er på taket. Den billigste løsningen som jeg har kommet over er: 2stk brukte elektrisk vindusheiser 1stk antennestativ 1stk H-hjernstang 1stk god kompis som kan sveise. 1stk tannhjul drev fra motor.. jeg skal få tatt noen bilder iløpet av de nærmeste dagene.. men jeg tar veldig gjerne imot tips osv.. for det er så langt ifra noen fasit.. kun fantasien som setter grenser på dette prosjektet Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvor langt er det fra der antennen skal stå til der maskinen din står? Bruker du koaxialkabel kan tapet i den over mange meter føre til at antennen ikke gir noen særlig effekt i det hele tatt. Et alternativ til koax kan være å kjøpe en usb wlan stick, modde ekstern kontakt på den, montere denne ved parabolen og kjøre usb ledning til maskina derfra. Det vil ikke være noe tap i denne... Lenke til kommentar
Oberst80 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Hei! Jeg har kjøpt en rp/sma -> Nplugg.. på 8mtr. dette vil være tilstrekkelig fra datamaskinen til antennen. Har også kjøpt ett USB Wlankort med ekstern antenne som jeg kobler antennekablelen til. Det er ikke noe fordel å ha for lang USB kabel da den har en driftspenning på +5VDC. Som nevn tidligere så skal jeg få tatt bilder av herligheten og kommentarer mottas med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå