Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei av at internette mitt er så ustabilt.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg har et D-Link AirPlusXtremeG+ DWL-G520+ kort i pc'n min.

Og det står en D-Link Dl-614+ nede i 3 etasje.

Internett levrandør: Telenor.

Er det bare jeg som har dette problemet

eller er det noen andre som også plages av ustabilt internett?

Hva er vanlig signal styrke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ustabil internet, nei, ustabil link til routeren, ja så meget. Oppgraderte pcn min på søndag, og hele greia gikk skeis. Først var det ram som var defekt. Den må da byttes. Så er det nettverkskortet mitt som er helt koko. Den mister signal rett og slett, og klarer ikke koble opp mot routeren uten at jeg disabler og enabler den trådløse tilkoblingen. Meget irriterende.

Lenke til kommentar

Har du en dlink router så er det en ting som lønner seg. Det er å skaffe den nyeste firmware'n. Da blir ting ofte mye bedre. Den rikgite finner du på www.dlink.com også velger du england eller usa som land. Da den norske aldri er oppdatert.

Det er også fint og alltid ha de nyeste oppdateringene av drivere til nettverkskortet. Dette kan nok hjelpe noe.

Selv har jeg en d-link router. Og har oppdatert firmware en del ganger før den ble stabil. Jeg har også telenor internett og bruker dlink routeren til å ringe opp på internett for meg. Selv er jeg ca 10 meter unna routeren og en etg under. Men jeg kan godt bevege meg 40-50 meter ut og jeg har fortsatt god styrke. Men her inne har jeg utmerket.

Du trenger ikke best styrke. Men alt dårligere enn god er jo ikke noe særlig, da signalet fort dropper litt om det kommer noe/noen i mellom sender og mottager. Du kan jo eventuelt sette på en signalforsterker. En booster. Eller en retningsbasert antenne. Dette kan jeg ikke så mye om. Så da må du nok spørre noen andre, eller lete på google.

Lykke til mvh

Thelle

Lenke til kommentar

DI-614 er beryktet for elendig ytelse. Andreas hos Dlink sa selv at de angret på den modellen. Personlig har jeg skrotet 14-15 sånne hos kundene min og satt inn dyrere/bedre routere.. Aldri med Dlink router på mine kunder. De trådløse Dlink kortene er fortsatt greie....

Nytelse

Lenke til kommentar

Hos meg så er det lokal problem. Har en pc til som ikke opplever samme problemet. Irriterende men sant. Pc ser ut til å være stabil, jeg kan spille i timesvis, uten at noe skjer, eneste jeg ikke kan spille er online spill. Da wlan koblingen detter ned en gang i timen i hvertfall.

Vurderer å legge kabel om jeg ikke finner ut av det.

Endret av pine
Lenke til kommentar

Pine: Har du prøvd å oppdatere firmware? Da vil du nok få stabilere wlan. Jeg hadde ustabilt wlan og ustabil tilkobling mot internett. Når det gjelder D-Link så er det ett MUST med oppdatering av firmware. Og da må man laste ned fra USA eller England. Norge sin side er ALDRI oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har også problemer med tilkoblingen min, vet ikke om det er D-link 604 routeren min eller noe annet, men kobling detter ganske ofte ut og jeg må deaktiver for så å aktivere tilkoblingen for at den skal fungere igjen. har nyeste firmware og prøvd med to forskjellige strømforsyninger.

jeg bruker kabel da

Endret av andash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...