Gå til innhold

WD 200 GB tok kvelden

lilfire

Anbefalte innlegg

i fjor år jeg var på OL (2004) trengte jeg mer plass og kjøpte en WD 200GB.

I går klikka pcen min... tok en reboot når jeg starta pcen igjen fant den plutselig ikke diksen min mer... har testa disken på en annen pc og, men fikk bare

feil-melding under oppstart...

okey jeg har brukt disken en del, men har da eldre disker som har vært brukt mye mer.

Jeg har desvere ingen kvitering, så regner ikke med noe granti.. men det jeg lurer på er hvordan en disk kan ha så kort leve tid? og om det er noen måtte jeg kanskje kan fikse den på?

Thx for alle svar

MVH

Lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennomsnittlig levetid er sikkert mye lengre. Men gjennomsnitt betyr også at 50% av diskene må gi seg ett eller annet tidspunkt før gjennomsnittlig levetid. Nå er det slik med harddisker at de kan feile allerede første dagen eller vare i 10 år med aktiv bruk. Det er helt tilfeldig hvilken disk som kjæsjer når. Du har tydeligvis vært uheldig og fått en disk som feiler svært tidlig.

En annen ting: Reklamasjon får du nok ikke siden du ikke har kvitteringa, men garanti er fortsatt fult mulig å få. Gå inn på www.wdc.com og finn frem til "service" osv. Da får du vite om disken har gyldig garanti fortsatt eller ikke. Du får også vite hvordan du får frem for å få igjen noe på garantien. Sansynligvis må du sende disken til WD's testlab i europa for testing.

Finner de ut at disken har feilet på grunn av røff behandling får du selvfølgelig ikke noen ny disk i retur, men sansynligvis en regning på analyse av disken. Bare til info: harddisker er svært ømfientlige for røff behandling og kan feile lenge etter at den har blitt røft behandlet. som eksempel så kan disker feile av å dette fra å stå på høykant ned til å ligge vannrett. Så lite skal til.

Lenke til kommentar
Gjennomsnittlig levetid er sikkert mye lengre. Men gjennomsnitt betyr også at 50% av diskene må gi seg ett eller annet tidspunkt før gjennomsnittlig levetid. Nå er det slik med harddisker at de kan feile allerede første dagen eller vare i 10 år med aktiv bruk. Det er helt tilfeldig hvilken disk som kjæsjer når. Du har tydeligvis vært uheldig og fått en disk som feiler svært tidlig.

En annen ting: Reklamasjon får du nok ikke siden du ikke har kvitteringa, men garanti er fortsatt fult mulig å få. Gå inn på www.wdc.com og finn frem til "service" osv. Da får du vite om disken har gyldig garanti fortsatt eller ikke. Du får også vite hvordan du får frem for å få igjen noe på garantien. Sansynligvis må du sende disken til WD's testlab i europa for testing.

Finner de ut at disken har feilet på grunn av røff behandling får du selvfølgelig ikke noen ny disk i retur, men sansynligvis en regning på analyse av disken. Bare til info: harddisker er svært ømfientlige for røff behandling og kan feile lenge etter at den har blitt røft behandlet. som eksempel så kan disker feile av å dette fra å stå på høykant ned til å ligge vannrett. Så lite skal til.

Disken har vært bra behandla, og har ligget inni pcen siden jeg kjøpte denog pcen har stått stille mesteparten av tiden. har jo vært flytta litt på den men ikke mye...

thx for fint svar.. ser en på www.wdc.com

Lenke til kommentar

Jeg forstår at viljen din til å forsøke å forbedre den utrolige mengden skrivefeil ikke er tilstede, og jeg stenger derfor denne posten også. Hvis du ikke tar deg tid til å forsøke å skrive skikkelig, kan et tips være å bruke Word for å luke ut de mest håpløse skrivefeilene - det er mange av dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...