Gå til innhold

installerer WXP og formatering er behøvelig!

Anbefalte innlegg

jeg formaterte nettopp min pc bestående av:

western digital ettellerannet 40gb

maxtro diamondmax 300gb

andrenevnte brukes til lagring av filer og dokumenter så jeg koblet den av før gjenopprettingen! når jeg har installert drivere og such får jeg beskjed om at disken må formateres før noe kan gjøres :cry:

har mange viktige filer så håper at noen kan hjelpe!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på Kontroll Panel - Adminstrative Verktøy - Computer Management - Diskbehandling - Så prøver du å importere disken der.

Sitter ikke i Win XP, så et av navnene på veien er garantert feil. Men du skjønner meningen i hvertfall. Diskbehandling gir deg oversikt over alle lagringsenheter tilkoblet til din maskin. Er partisjonene du leter etter intakte, skal du kunne høyretrykke på de og velge "aktiver" eller lignende

Håper virkelig noen kan gi en mer utfyllende forklaring. Er kjipt å miste 300 GB.

- Sylvarius

Lenke til kommentar
Hvor mange programmer herper ikke SP 2?

Om noe ikke er en løsning, ikke foreslå det. Syntes det er en fin filosofi.

- Sylvarius

SP2 herper ingenting den. Det blir lagt inn en firewall som kan sperre porter, eneste problemet med den. Jeg var ganske så nervøs for SP2 etter å har hørt om feil både her og der, men det hele bunner i at det følger med en firewall som sperrer porter. Denne firewall'en er 100% konfigurerbar og dermed ganske så kjekk!

Lenke til kommentar
For folk som ikke er spesielt datakyndig er det en dårlig ide å legge inn Linux.

Utgangspunktet er vel at sikkerheten i utgangspunktet er dårligere i Linux, men den kan gjøres meget god ved at det settes opp riktig... Noe som kan være vanskelig dersom du ikke har noe fartstid. På NTNU var dette ett dilemma, dvs mange satte opp Linux/FreeBSD uten denne kunnskapen og vips så utgjorde dette en sikkerhetsrisiko i nettverket. Mener å huske at de tilbød kurs for å sette det opp riktig.

Uansett har jeg heller ingen dårlige erfaringer med SP2, heller det motsatte faktisk. Og dersom du i windows skal få tilgang til disker større enn 130(?) GB trenger du en fiks for dette, den ligger i SP2(og SP1 dersom jeg ikke husker feil), men tror også du kan laste den ned utenom. Har selv dette problemet hvergang jeg installerer windows, så det svarer seg å ha fiksen liggende på en mindre HD eller på en CD :) har gått på den smellen endel ganger, dvs å ha disse tingene liggende på en disk jeg ikke får tilgang til..

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Les sticky tråden i i forumet for lagringsmedier ang. manglede harddiskplass. Du må legge inn LBA

Han har nok LBA aktivert allerede, da dette gjøres i BIOS og det er samme PC og samme harddisk han bruker.

Jo, men han trenger faktisk en windows driver.. Du tenker kanskje ikke på det selv dersom du hiver inn SP1 eller SP2 automatisk.

Lenke til kommentar

Om OSet ikke er satt til å støtte disker større enn 128gb hjelper det lite om bios gjør det. Omvendt går derimot helt fint med en del os (bl.a. xp) - du kan bruke stor disk selv om bios ikke støtter det, eneste begrensningen er at den store disken kan være vanskelig å sette opp som bootdisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...