Gå til innhold

Norton Internet Security lager krøll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Broren min hadde en jobb for en liten stund siden der en del av jobben var å dra hjem til kundene og hjelpe de med pc-problemer. Det første han gjorde var å avinstallere Norton Internet Security om det var lagt inn, og det løste skremmende ofte problemet. Moralen er; ikke bruke NIS.

Lenke til kommentar

Norton er tydeligvis lagd så idiotsikker at selv den minste ting krever ekspertise. Selv å avinstallere det er et prosjekt i seg selv. Jeg slenger meg på det med NOD32. Det ligger i bakgrunnen og maser ikke hver gang du kjører et program, det tar minimalt med ressurser og klarer faktisk å fjerne virus.

Ang problemet: Prøv å justere ned sikkerheten i NIS og se om det hjelper. Det høres ut som den er satt veldig høyt.

Lenke til kommentar

Ikke for å hive bensin på bålet, men jeg personlig synes norton er et godt program og enkelt i bruk kontra mange andre "internet security" pakker der ute.

Har brukt Norton siden 2001 versjonen, og aldri hatt noe trøbbel med den.

Har ofte hjelpt venner og kjente, og det virker som ofte er det største problemene at brukeren ikke tar seg tid til å lese meldingene som kommer opp under innlæringsfasen av norton. På denne måten blokker de feile programmer, og ting blir litt rot.

Bruker å henvise folk til supportsiden til skype for å se hvordan man kan gi programmet tilgang i ettertid, hvis man har bommet litt : Skype and firewall

Hvis det er tekniske problemer, så søk på norton.com. De har en god knowlegde database som har gitt meg svar på de fleste tingene jeg har lurt på.

Mange synes programmet virker tungt og bruker resursser, og jeg kan tildels være enig i. Men så kjøres også firewall, antivirus, spamfilter i bakgrunnen.

Når det gjelder problem, sjekk at firewallen ikke står med "block traffic" , sjekk at ikke browseren er blokket i program tilganger.

Gjelder dette problemet alt ?? Http, https , ftp , mail osv ??

Får du noe feilmeldinger ??

Lenke til kommentar

AVG og Avast! er gratis, og holder i massevis. Virusbeskyttelse ligger ikke i antivirusprogrammet, men mellom stolryggen og skjermen uansett. Sygate, zonealarm og xp sin innebygde brannmur som brannmur. Alle er gratis og fungerer. Likte bedre XP sin gamle brannmur, siden den ikke sjekket trafikk ut. (joda, blokking av uttrafikk på applikasjonslaget er bare tull siden det er veldig enkelt å lure disse. Sjekk heller nettverkstrafikk, CPU og antivirus for trojanere).

Endret av Dell_Inspiron
Lenke til kommentar
jeg sjekka instillingene og fant ingenting. Jeg skal medgå meningene om at NIS SUGER, men jeg kan liksom ikke komme å si at jeg sletter firewallen din fordi at den suger :S

Hei

Jeg er helt enig med Arcus i at NIS er et bra program, og vil mene at det er stort sett brukerfeil som lager de største problemene. Sorry hvis dette virker nedlatende, men det er fakta.

Hvis du får med deg en som vet hvordan NIS fungerer, så er jeg sikker på at du vil like dette programmet. :)

Bjørn Stian

Lenke til kommentar

nå får dere Norton hatere slutte. de selv har jeg brukt Norton rimelig konstant siden 2000 versjonen og er like fornøyd. jeg har stortsett aldri hatt noe særlig problemer. jeg har hjulpet folk på jobben også å det har funka greit det også. seff, litt jobb er det jo noen ganger med Norton også, men er det ikke slik det skal være da? det er noe som heter at det blir ikke vanskeligere enn det man gjør det til selv.

selv har jeg brukt masse antivirusprogrammer og jeg har funnet noe rimelig gode også.

PC-Cillin Internet Security 2005 og Panda Internet Security 2005 er 2 av dem jeg har prøvd som jeg liker godt.

men jeg liker best Norton. enkelt å grei og rimelig stabil. å folkens, for de av oss som har 2.0 GHZ CPU og 512 MB ram og over er det ikke noe problem å kjøre Norton. den sinker ikke maskina noe særlig allikevel. selv har jeg både en

2.8 GHZ og en 800 MHZ datamaskiner med NIS 2005 på begge to. jeg merker ikke en gang stor forskjell på 800 MHZ`ern min en gang.

men til problemet:

hvilken nettleser bruker han? bruker han IE, Firefox eller Opera. han bruker vel en av de 3 tenker jeg. da må du huske å sette Norton til å tillate nettleseren hans. hvis ikke vil den ikke på nett logisk nok. det med at den vil på nett når NIS ikke er aktivert har mest sannsynlig noe med instillingene å gjøre. hvis du ikke har tillatt nettleseren din i NIS så må du nesten gjøre det. hvis ikke blir visst NIS litt lei seg.

Lenke til kommentar

Programkontroll panelet i NIS er nok den første plassen man skal lete dersom man har problemer med at programmer ikke kommer på nett.

Let igjennom listen over programmer det er laget regler for og slett regelen for det programmet som man plages med.

Neste gang det programmet skal på nett så vil NIS komme med en advarsel om at ******.exe prøver å koble seg på nett, det er ikke alltid den anbefalte løsningen er tingen.

F.eks. så anbefalte NIS blokkere NOD32.

Les advarselen og bestem hva som skal gjøres ut fra listen advarselen genererer.

Det er nemlig her problemet ligger, man trykker ja og ha ettersom advarselene kommer opp og blokkerer i hytt og pine. (mest i pine)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...