abjerck Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Som sagt i topic.. Er det trygt ? Tenker da selvsagt innvendig på komponenter. Lenke til kommentar
-Espen- Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 NEI .. det er det ikke .. hvis du skal støvsuge så blås løs det støvet du klarer å hold munstykket på avstand fra komponenetene .. men anbefaller helst høytrykksluft.. det tar det meste.. bruker ta med pc'en til statoil å blåse den rein i ny og ne jeg . Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Trygt hvis du vet hva du gjør og har en støvsuger med riktige munnstykker i plast (antistatiske) , men det beste rådet er å bruke trykkluft på boks inne i selve pcen og hvor støvet kommer ut ha en støvsuger til å suge det opp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...8&hl=st%F8vsuge Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hvis du bruker trykkluft på boks så ikke hold den oppned når du blåser for da kjøler du luften så mye ned at det fryser. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg tok livet av en fax-maskin da jeg blåste med støvsugeren på god avstand. Mest sansynlig statisk el. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hva om man drar ut kontaken, så det ikke blir noe strøm og gi? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Statisk finnes overalt alikevel. Du kan oppleve det om du gnir sokkene i et teppe, f.eks. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 NEI .. det er det ikke .. hvis du skal støvsuge så blås løs det støvet du klarer å hold munstykket på avstand fra komponenetene .. men anbefaller helst høytrykksluft.. det tar det meste.. bruker ta med pc'en til statoil å blåse den rein i ny og ne jeg . Vær litt forsiktig med det... i vanlige kompressorer oppstår det ofte kondens i luften og du ender lett opp med døde komponenter. De som driver med elektronikk har spesielle kompressorer eller munnstykker som fjerner fuktigheten. Bruk luft på boks.... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 NEI .. det er det ikke .. hvis du skal støvsuge så blås løs det støvet du klarer å hold munstykket på avstand fra komponenetene .. men anbefaller helst høytrykksluft.. det tar det meste.. bruker ta med pc'en til statoil å blåse den rein i ny og ne jeg . Vær litt forsiktig med det... i vanlige kompressorer oppstår det ofte kondens i luften og du ender lett opp med døde komponenter. De som driver med elektronikk har spesielle kompressorer eller munnstykker som fjerner fuktigheten. Bruk luft på boks.... ... bare pass på at man holder den i lodrett posisjon, ellers kommer det en ISKALD væske. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ingen problem med å få kald væske inn i pc'en da.. det er jo beregnet på elektronik, og leder ikke strøm, og fordamper helt.. Kjølespray og luft på boks er akkurat det samme produktet, bare at luft på boks tar fra toppen av boksen, og kjølespray for elektronik tar fra bunn av boksen.. Det farlige er om man spruter på seg selv, for da får man jo forfrysninger.. kanskje det du tenkte på Jarbra.. Bruker selv luft på boks til begge oppgavene, men skal jeg virkelig blåse rent, så tar jeg med pc'en til en kamerat med kompressor.. Han har vannutskiller på den, så det er ikke noe problem. Etter å ha fått støt av støvsugeren på jobben flere ganger, pga støvet lager statisk elektrisitet i plasten på søvsugeren når det gnir seg langs rørene når man støvsuger, så bruker jeg hvertfall ikke den i dataen.. *grøss* Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ampy Skrevet: 22/02/2005 : 00:50 farlige er om man spruter på seg selv, for da får man jo forfrysninger.. kanskje det du tenkte på Jarbra.. har sprøytet med en slik boks opp ned slik at eg traff handa mi det var ikke så fantastisk kul må eg si Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har støvsugd PC-en en del ganger, og jeg kan ikke kalge på at den har tatt skade av det. Blåser helst av støvet og lar munnstykket (som selvfølgelig er i plast), suge det opp. Funker helt greit hos meg, og det tar ikke alltid så veldig lang tid (3-4 uker) før det er masse støv der igjen. Det gjelder bare å være forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå