Paperboy Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Tenkte som et siste forsøk å starte HK utenfor kabinettet før jeg sender hele pc'n tilbake til komplett. Hatt den i en mnd nå uten at den fungerer. (byttet alt av komponenter, men like død...) Hva må jeg gjøre for å starte den utenfor kabinettet? Hva slags underlag og hva børe jeg ta som forhåndsregler...?!? Mvh pb Lenke til kommentar
pertm Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg ville brukt en slik antistatisk pose, hvis du har det. Hvis du legger det på et trebord så tror jeg det er lite sannsynlig at det blir noe problemmer, men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 antistatisk pose er vel et must... Lenke til kommentar
Paperboy Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Har flere av de! Kjøpte først et aa8xe hovedkort som ble ødelagt i postgang til komplett, så jeg måtte kjøpe ett nytt et i tillegg... Så nå er jeg på hk nr 2... Men er det da bare å plugge opp alt oppå denne posen?? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det skulle gå greit så lenge du er forsiktig med statisk eletrisitet. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Nei, nei, nei! For naboens skyld, ikke legg HK'et på en antistatisk pose. For det første så blir det noen varme punkter på HK'et som kan smelte posen og kortslutte HK'et (snakker av egen erfaring). En rein treplate er det beste underlaget ett HK kan overleve på utenfor skallet sitt. Det kan også være lurt å montere avstandstykker i hullene der man normalt skrur fast HK'et i kabinettet. Dette er for å heve skjermkortet opp fra bord/treplate osv. + at festebraketten til skjermkort (evt. andre kort) ikke butter i bordplaten (hvis du har onboard skjermkort er jo saken grei). Sceptic Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ja, en HELT ren og HELT tørr treplate med avstandsstykker montert funker (egen erfaring). Men du kan likevel aldri være for forsiktig. Å sette opp noe utenfor kabinettet er risikabelt. da ting kan komme borti osv. Men så lenge du utøver ytterst forsiktighet så går det greit. Lykke til mvh Thelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå