jhannisdahl Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har en fysisk skadet harddisk som jeg vil reparere med windows server 2003, men d virker som om harddisken er så ødelagt at scandisk ikke klarer å gjøre noe med den. Jeg har kjørt CHKDSK /r flere ganger, og alle gangene stopper den et stykke ut i fase 5/5, og gir meg en feilmelding tilbake. Det jeg egentlig vil vite er om gode alternativer isteden for CHKDSK. Jeg har prøvd alle aktuelle produkter fra Symantec, men de støtter ikke win2003. Jeg har prøvd HDD regenerator, men den ville bare la meg repaere floppy. Har prøvd diverse andre små og store programmer uten hell. Kompabilitets problemer og annet. Noen som har gode forslag for programmer som kan finne og reparere/isolere ødelagte sektorer på harddisken min under Windows Server 2003? Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Siden du fysisk har skadet disken, kan det jo hende at det er noe annet som har fått seg en trøkk enn bare noen sektorer? Hvis så mange programmer ikke støttes av WinSrv2003, kople disken inn i en annen PC da Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det høres ut som disken din er ganske skadd. Ofte om du klarer merke de skadede sektorene så kommer det ofte raskt mange fler siden skaden er så omfattende at den feiler i chkdsk Jeg ville kondemnert den disken Lenke til kommentar
Cwest Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 En HD er ikke skikkelig kondemnert før maskinen nekter å boote når du har den plugget inn Dvs. de fleste disker går fint an å bruke videre på tross av noen skadete sektorer, ihvertfall for en stund. Som min gamle IBM 80gb (jada, jeg vet - da jeg kjøpte den hadde ingen oppdaget feilene ennda ) - klarte å kjøre et mer eller mindre stabilt Windows2K på den i rundt et år, var bare å sørge for å ikke skrive på akkurat de sektorene som var skadet. Tok kvelden nå i jula, da. Regn alltid med at en HD vil feile en gang om ikke så veldig lenge. Og dersom den har skadete sektorer, kondemner den øyeblikkelig, det er å spille hazard dersom du skal bruke maskinen til noe viktig. Hvor mye vil det koste å erstatte disken? Hvor mye arbeidstimer har du å avse til å forsøke å gjenopprette den midlertidig, og spille hazard med mangfoldige timer, ja ennda dagers, arbeid dersom den feiler? Ny disk! (Ellers har du enkelte verktøy i Linux for å skanne for dårlige sektorer, som eventuellt vil virke endel bedre, scandisk+chkdsk er tross alt ikke de hyppigst oppdaterte programmene til MS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå