__morten__ Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei. Jeg har en pc som skrur seg av plutselig når jeg holder på med noen operasjoner slik som å laste ned ting, kjøre mange programmer på en gang. Og når jeg spiller f.eks CS 1,6, så hopper pcen plutselig utav spillet. Hva kan være galt? Psdata mente på at prossessoren ble for varm, hvor mange grader skal den ligge på, og noen forslag til hva som kan våre galt. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 CPU tempen kan vel være fra 40-60 grader, sitter CPU viften skikkelig fast? Du kan jo også prøve memtest86(.com), den kan bootes via diskett eller CD. Da tester du om rammen din er klikk... Hvis ikke noe av dette hjelper kan du prøve nye skjermkortdrivere... Skjer dette bare når du spiller CS 1.6? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har du koblet til 12V-pluggen til HK? PCen min var iallefall litt ustabil når den ikke stod i. Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tror dette skyldes dårlig lufting... Prosessoren blir for varm, og du må derfor være forsiktig med å gjøre krevende ting som å spille, kjøre flere programmer på en gang osv. Dette bør du unngå, før det skjer noe galt. Bl.a så kan PSU'en streike. For at jeg kan hjelpe deg videre, må du svare på følgende spørsmål: - Hvilken PSU har du? - Hvilken prosessor-vifte har du? - Hvilket kabinett har du? - Hvor mange kabinett-vifter har du? (+evt hvor store?) Siden denne tråden ligger under 'Overklokking' betyr det vel at du har overklokket PC'en, og kanskje ikke sørget for ekstra kjøling..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå