diste Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Er det noen som har dette hovedkortet og kan hjelpe meg litt? Når jeg starta opp maskina for første gang med nytt hovedkort og cpu, så sto det amd athlon 1200mhz i oppstarten.. Jeg er ikke helt sikkert på hva jeg må gjøre, det kan klokkes, men skal ikke det komme opp amd xp 1900+ av seg selv? Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 På selve kortet er det 3 sett dip-switcher, 5 på hver (blå blokker med hvite "brytere"). Se etter i hovedkortmanualen, men vanligvis er det de to ytterste bryterne på den ene av disse tre som står "feil vei". Som du skjønner er det bare busshastigheten som står litt feil.. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Når du kjøper en ny cpu så er den klokka ned til en eller annen hastighet, alt du trenger å gjøre da er å gå inn i biosen og klokke kortet slik at det blir riktig hastighet Lenke til kommentar
diste Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg fikk fram xp 1900+ (brukte SW2) Men nå er liksom problemet å boote.... Det kommer boot screen (den svarte i win2k 'starting win2k...') Men når den er ferdig 'fryser' den bare... Kan det være at windows ikke liker nytt hovedkort osv? Har aldri hendt meg før.. Any idea? Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Selv har jeg mye positive erfaringer med Soltek, or er vel noen av de mest stabile kortene jeg vet om... Mulig noen andre vet, men jeg har iallefall en vag anelse om at det er Win 2K. Ikke det OS'et some er mest glad i å bytte hardware, akkurat. Lenke til kommentar
diste Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Nå funker det, installerte win2k på nytt.. Men hva må jeg gjøre for å kjøre ram'en på 333mhz? Maskinen består av, amd xp1900+, 512mb pc2700 corsair ram, soltek hk, 120gb wd disk, gf2gts(flaskehals). Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Litt usikker, men det burde være en BIOS-instilling. Prøv å sjekke litt i HK-manualen. Selv har jeg "bare" DVR4, men en kollega har hatt DRV5 en stund, og venter bare på PC2700-RAM'en sin... finner du det ikke ut til da, kan jeg se hva vi finner ut på hans maskin, og la deg vite det da. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Har kortet selv og den setter seg default på 166mhz. Gå inn i bios. den 3.høyeste på venstre side. Den øverste i den menyen som åpner seg. Da står den på 166. Gjorde det på mitt DRV5 kort. Husker ikke navnet på tingene ,men du burde klare og finne fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå