Gå til innhold

Smtp og laptop

okvangar

Anbefalte innlegg

Tittelen bør vel forklare det meste, vil ha et enkelt lite program som jeg kan bruke på laptopen slik at jeg kan sende mailer direkte fra maskinen uten at jeg må tenke på hvor jeg sitter. Kan godt ha muligheten for å kjøre som en service eller i systray.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm? i hvilken sammenheng? f.eks. dersom jeg har en gmail konto (som pop i t.bird) og en imap konto. trenger ikke å bytte smtp-server for det vel?

Hvis du drasser på en lap-top og er et sted man har f.eks Nextgentel og et sted man har telenor. Da må man vanligvis bruke henholdsvis Nextgentels og Telenors smtp-server, og bytte mellom de avhengig av hvor man er hen.

Lenke til kommentar

Har prøvd programmet fra softstack og det fungerte ok inntil for litt siden. Det som er dumt er at det ikke kan kjøre i bakgrunnen, vil helst slippe å tenke på det.

Problemet mitt er at jeg for tiden studerer i australia og er usikker på hvilken isp jeg har. Den ene mailkontoen min er studkonto ved ntnu og de sperrer sin smtp for alle utenfor ntnu. Den andre er på eget domenenavn. Det finnes en smtp som krever autentisering, men heller ikke den funker som den skal herifra. Ville bare sjekke om noen kjente til et slik program som jeg ikke hadde funnet selv. Kunne forsåvidt prøvd å lage det selv, men har verken tid eller lyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...