Gå til innhold

det beste socket 478 (skal klokkes)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abit IC7-Max3 og Asus P4C800E - Deluxe er vel de som er mest kjent for å klokke høyt.

Har / Har hatt begge to, og de har klokket bra ;)

Du finner sikkert billigere kort som klokker bra, men jeg er usikker på hvilke som er "best".

EDIT : klokke i windows.... :no: bruk bios

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
Det ALLER beste kortet for å overklokke s478, er Abit IS7-e.

Det var vel en litt bastant påstand eller... :roll:

Vil forøvrig anbefale å lese litt hos xtremesystems.org, er mange som har de kortene jeg nevnte tidligere, samt ic7-g kort som klokker høyt.

Vel, sant nok, men, det er å regne som et av de ALLER mest klokkevennlige kortene, fullt på høyde med ic7-g. Koster nesten ingen ting heller :)

Lenke til kommentar
Mitt hovedkort har tatt kvelden og trenger derfor et nytt. Men er på jakt etter det beste klokke kortet som er og oppdrive. (helst slik at man kan klokke i windows) Noen som har peil på det? :roll:

Vis du greier å få kloa i et abit ic7 max3, er der ett konge kort...HAr selv et i drift med en p4 3,0 ghz som kjører på 3,3 ghz....Men husk rambrikker som tåler høy fsb...det er den som stopper overklokkingen...+ en god kjøler... lykke til

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg best Abit kortet, har selv ett ic7-max3,

Men har for bare noen uker siden prøvde jeg Asus p4c800e-dlx kortet

Det likte jeg ikke(bios, Sata instillinger), selv om det er et bra kort det også..

Kort som annbefales er vel:

Asus P4c800e-dlx

Abit Ic7-G (siden max3 er ute av produksjon)

Mvh Espen

Lenke til kommentar

Vis du greier å få kloa i et abit ic7 max3, er der ett konge kort...HAr selv et i drift med en p4 3,0 ghz som kjører på 3,3 ghz....Men husk rambrikker som tåler høy fsb...det er den som stopper overklokkingen...+ en god kjøler... lykke til

Kan ikke si at 300mhz er så mye da..

Klokket min 2400 opp til 3185 mhz med et chaintech kort.

Men så ramla en skrue ned i kabinettet...

Lenke til kommentar
Abit IC7-Max3 og Asus P4C800E - Deluxe er vel de som er mest kjent for å klokke høyt.

Har / Har hatt begge to, og de har klokket bra ;)

Du finner sikkert billigere kort som klokker bra, men jeg er usikker på hvilke som er "best".

EDIT : klokke i windows.... :no: bruk bios

Enig, det finnst ikke bedre alternativ, har selv prøvd de fleste.

Lenke til kommentar

Asus P4C800 kortene lider under en stor svakhet; vcore flukterer HEFTIG under load.

(se bildet til ronnyaaa). Dette hindrer de fleste av oss å få maxet ut prosessoren.

Imidlertid, har man skills nok til å 'droop-modde' det kortet, blir det veldig bra.

Kan dessverre ikke anbefale ASUS som OC-kort på grunn av dette.

mvh r.

Lenke til kommentar

roger_h99 :

Fordeler og ulemper med begge kort, blant annet vcore dropping.

Mitt forrige kort klokket uten problemer til 250FSB uten droop mod, i ett 24/7 oppsett (asus), og det samme med abit kortene.

Dette kortet jeg har nå som jeg la med skjermdump fra er helt ekstremt, og må nok modifiseres, det forrige var mye mer stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...