Idrin Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Hei. Har akkurat fått ny pc'n opp å gå og vil gjerne overklokke den litt, er litt grønn på sånt.. Har et Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort og 2 av disse rambrikkene: OCZ 512MB EL Platinum Edition PC-3200 DDR 512 (2-2-2-5) 400Mhz. Den kjører stabilt på 28-30 grader med luftkjøling. Hvordan skal jeg overklokke denne? -punk Endret 21. februar 2005 av punk20 Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Det er ørten milioner poster om samme tema... Hvordan? Still HTT, FSB og minneinnstillinger til ønsket posisjon og klokk i vei. Endret 21. februar 2005 av jovaa Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Det er ørten milioner poster om samme tema... Hvordan? Still HTT, FSB og minneinnstillinger til ønsket posisjon og klokk i vei. Hva med å henvise meg til de postene? -punk20 Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=325228&st=0 Der finner du svar på det meste Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) FSB og volt er greit nok.. Men jeg er usikker på ram timings osv.. Skal jeg bare la de stå orginalt eller sette de på tregere timings.. vil ikke ramen kjøre tregere da? Edit: Når jeg klokker opp med FSB så går minne frequency'n ned. den står orginalt på 201. Kan jeg klokke uten at den blir satt ned? hvis det er mulig, hvordan? Edit2: Når jeg klokka opp cpu'n til 2607mhz (237x11) så fikk jeg error i prime etter 5 minutter. Hva må jeg stille på da? volt kanskje? Når jeg satt den til 250x11 så fikk jeg blåskjerm når jeg startet cpu-z rett etter oppstart, hva er problemet her? En liten ting til, hvordan stiller jeg HTT? den ser ut til å gå opp og ned når jeg overklokker. Jeg er helt (grønn) på sånt her. finnes ingen dumme spørsmål. -punk Endret 22. februar 2005 av punk20 Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Mulig du har nådd grensa for rammen din nå. Sett minnedivider ned til 5:6, eller lavere. Du vil da klokke minne og CPU asynkront, slik at minne kan henge med lenger. HTT settes i BIOS. Den skal visstnok ikke være over 1000 Mhz, helst i området rundt 800. HTT multiplier x FSB= HTT frekvens. Les litt i HK manual, det skal stå informasjon om hvor du endrer både divider og HTT der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå