Goliath Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jeg kobler ofte min bærbare til TV og en RJ45 til LAN-porten. Når jeg gjør det, skal den bærbare hente nettverksadresse. Dette tar tid i tillegg til at jeg får etnettverksikon med advarsel a là . Det står at har muligens begrenset tilgang selv om jeg har tilgang til delte mapper på den andre PCen. Nå, kan jeg sette en fast IP i nettverkskonfigurasjonen på den bærbare slik at NIC ikke trenger å hente adresse fra den andre PCen? Vil jeg da få "ubegrenset" tilgang til den andre PCen? Endret 21. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det windows mener med begrenset tilgang er vel at den ikke finner noen DHCP server i nettverket ditt Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 k. Jeg har koblet opp den bærbare til den stasjonære med RJ45 som igjen er koblet til en trådløs router med DCHP. Vil den ikke få IP via stasjonære maskinen av routeren med DCHP? ..og hvis noen lurer, jeg har B-standard router og streaming funker ikke helt ok via det trådløse! ..ja..jeg skal kjøpe G ...ikke mas Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Den vil ikke finne DHCP serveren med mindre du setter opp nettverksbro på den stasjonære. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 ok. men kan jeg spesifiere IP adresse på den bærbares Ethernet NIC slik at den slipper å bruke lang tid på å hente IP? Lenke til kommentar
Proximus Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg kobler ofte min bærbare til TV og en RJ45 til LAN-porten. Når jeg gjør det, skal den bærbare hente nettverksadresse. Dette tar tid i tillegg til at jeg får etnettverksikon med advarsel a là . Det står at har muligens begrenset tilgang selv om jeg har tilgang til delte mapper på den andre PCen. Nå, kan jeg sette en fast IP i nettverkskonfigurasjonen på den bærbare slik at NIC ikke trenger å hente adresse fra den andre PCen? Vil jeg da få "ubegrenset" tilgang til den andre PCen? Jeg har ikke noe nettverk annet en at jefg er tilkoblet adsl,men jeg må også vente på å få komme inn i windows pga henting av ip og nettverksmaske elns. Kan jeg ordne en bypass til dette,finne en fast ip elns? Så djevelsk kjipt å vente på å komme inn i windows... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg kobler ofte min bærbare til TV og en RJ45 til LAN-porten. Når jeg gjør det, skal den bærbare hente nettverksadresse. Dette tar tid i tillegg til at jeg får etnettverksikon med advarsel a là . Det står at har muligens begrenset tilgang selv om jeg har tilgang til delte mapper på den andre PCen. Nå, kan jeg sette en fast IP i nettverkskonfigurasjonen på den bærbare slik at NIC ikke trenger å hente adresse fra den andre PCen? Vil jeg da få "ubegrenset" tilgang til den andre PCen? Jeg har ikke noe nettverk annet en at jefg er tilkoblet adsl,men jeg må også vente på å få komme inn i windows pga henting av ip og nettverksmaske elns. Kan jeg ordne en bypass til dette,finne en fast ip elns? Så djevelsk kjipt å vente på å komme inn i windows... Dere kan da bare sette en fast ip i samme range som den dere får tildelt ? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) ok. kan prøve dette. Endret 21. februar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Proximus Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Dere kan da bare sette en fast ip i samme range som den dere får tildelt ? Step by step takk! Lenke til kommentar
Proximus Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Dere kan da bare sette en fast ip i samme range som den dere får tildelt ? Step by step takk! Fant ut av det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå