krisac Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg skal begynne som student til høsten, og har i den forbindelse vurdert å gå til anskaffelse av en bærbar pc. Har siklet litt på dells inspiron 8200, men er veldig usikker på støynivået på denne. Er det noen av dere som har en slik maskinen som kan fortelle meg om den kan brukes på en musestille lesesal, uten at man blir kastet ut? Lenke til kommentar
torleif Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Vifter som slår seg av/på med relativt høyt støy nivå gjør denne uegnet på en lesesal, for å ikke snakke om tyngden du skall få slite med den!. Lenke til kommentar
marwin Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hva folk oppfatter som "for mye" støy er som de fleste vet forskjellig fra person til person. Min mening er at maskinen ikke lager for mye støy til en lesesal når viftene drar i gang. Det er heller ikke så ofte de går dersom man ikke driver med tungt arbeide, noe feks. tekstbehandlig ikke er. Den er faktisk en av de mer stillegående laptopene jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Nå er jeg selv student og har vært LITT på lesesalen / forelesningssalen, og mitt inntrykk er at naturlig støy i rommet (stoler, vifte i taket, prosjektor, dører ++++) er såpass utbredt at jeg ikke tror det vil være noe problem med litt viftestøy! Har undersøkt litt med Amilo D og der skal vist vifte støyen være ENORM (i følge enkelte...). Sjekket den opp, men personlig synes jeg ikke den avga mer støy en hva man kan akseptere! Så angående Dell'en (har ikke noe erfaring med den...) kan jeg ikke se noen motforestillinger mot å kjøpe den pga støyen, om den ikke bråker unormalt mye da... Arild Langtind Lenke til kommentar
lerun Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Etter min mening støyer ikke insp 8200 for mye for lesesal. Har kjørt den med word og det gikk lang tid før viftene slo seg på, og dette bare for en kort stund. Synes heller ikke de støyer mye når de først slås på. Etter min mening støyer da stoler og annen bakgrunns støy på lesesal mer. Lerun Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Du kan jo kjøre maskina ned på strømsparing, da blir den ikke så varm og viftene går mye sjeldnere. Går jo litt tregere, men jeg regner med at du ikke holder på med heftig 3d rendring eller spilling på lesesalen... :smile: I tillegg kan du kjøpe 5400 RPM disk som omtrent er lydløs. Lenke til kommentar
knutino Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Har Inspiron 8000. P3 850. Den er lydløs. Unntatt hvis jeg spiller. Knut Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå