Cilleron Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har av og til problem med at jeg bruker over 50% av CPU idle, men ingen prosesser som bruker noe mer enn 1-2%, ca 4-5% totalt... Problemet kommer noe sporadisk, men stort sett når jeg har flyttet/kopiert mange/store filer eller brukt DC/Torrent. Jeg kan avslutte alle kjørende prosesser(de jeg har tillatelse til) uten at det hjelper, det å logge av og på igjen virker ikke - det eneste som hjelper er å reboote PC'n.... Er det noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 er sikkert cache som skrives til disk.. Er harddiskene i PIO-modus eller DMA-modus? Hvis de er i PIO så brukes prossessoren for å skrive til harddisken, noe som er veldig tregt, og kan forklare CPU-problemene. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hvordan finner en ut om hd-ene er i PIO eller DMA-modus? Og hvordan endrer en dette? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Av en eller annen grunn virker ikke MB'et mitt med HDD i PIO-modus... ikke at jeg bryr meg TotalCopy viser 3333-4000 KB/s mellom mine 2 SATA-disker, jeg vet ikke hva jeg skal forvente... men når man kopierer filer, vil jo det vises i prosess-lista, og den vil ikke jobbe videre etter at programmet er avsluttet og jobben fullført.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå