Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 jeg har en gammel bærbare pc hvor jeg for mange år siden flyttet noen av system filene fra c disken til ei mappe. etter det har je gikke kommet lengre enn dos. jeg tenkte jeg nå skulle prøve å reparere pc'en bare for morro skyld. noen som har noen forslag om hvodan jeg skal gjre dette? ps: os'et er win95 og jeg flyttet system filer som: command.com autoecec.bat config.sys rescue.exe autoexec.sav og noen fler Lenke til kommentar
K.. Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det er vel mulig å flytte filene ved hjelp av noen dos-kommandoer. Hvilke kommandoer dette er, er jeg usikker på dessverre. Start opp med oppstartsdiskett for å få ledetekst. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Du kan vel først prøve å flytte filene tilbake til sin opprinnelige mappe. Er ikke sikker på om dette funker men du kan nå prøve. Alternativ 2 er å legge inn Windows på nytt. Edit: Hehe Knut Erik slo meg på sekundet. Du kan skrive Help i DOS. Da kommer det opp en liste med kommandoer som kan brukes. Legge inn Win på nytt er vel kanskje det sikreste og etterhvert enkleste... Endret 21. februar 2005 av zupreme Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) pc'en er gammel så den har ikke cd rom eller den har ekstern men den fungerer ikke lengre *kremt* tråkka på den da jeg henta fram pc'en *kremt* finnes det noen diskett versjon av win 95 som gjør at jeg få installert det på nytt? edit: eller må jeg formatere å installere win 3.11 igjen? jeg har prøvd å flytte filene tilbake, men det fungerte ikke Endret 21. februar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
K.. Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvilken feilmelding er det du får opp når du starter PC-en da? Er det bare en sort skjerm? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) jeg kommer aldri inn på windos, bare til dos, og det står: Non-system disk or dick error Replace and press any key when ready så må jeg putte i win 95 disketten min med system filer på, så kommer jeg til dos. Endret 21. februar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
K.. Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvis det ikke gikk å flytte filene tilbake vil det enkleste være å formatere. Tror ikke Win95 eksisterer i diskettformat, men det gjør allefall 3.11. Du kan jo alternativt prøvd å få lånt en ekstern cd-rom ensteds bare for å legge inn win95. Vil absolutt anbefale det siden Win95 er ett _stort_ steg fra Win3.11 Lykke til. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Tror ikke Win95 eksisterer i diskettformat, men det gjør allefall 3.11. DEr tar du kraftig feil! Når win95 kom ut så kom det på 18 disketter vis jeg ikke husker helt feil. men jeg tror at du skal få veldig store vanskeligheter med å oppdrive win95 på disketter nå Uten autoexe.bat fila kommer du ikke langt! command fila er også vital for å få startet pc`en! hvorfor i all verden flyttet du på de?? noen a de viktigste filene på pc`en?? EDIT: mulig det var opp til 40 disketter! rett eg vis jeg tar feil! husker ikke så godt da jeg aldri hadde det på disketter selv... Endret 21. februar 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
llyffant Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvis du har en win95 oppstarts diskett, så kan du boot på den og skrive "sys c:" Da bør du kunne få starta på c: Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 jeg kommer inn i dos, men ikke windows har gitt opp, så jeg formaterer den nå, og installerer win 3.11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå