geirthr Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jeg har kjøpt meg en Plextor PX-716A DVD brenner. Men når jeg skal lese fra en dvd går det veldig sakte. Leser i ca. 2,6 kbs. Men når jeg bruker min andre DVD brenner (En sony brenner til ca 500,-) leser den i ca 6,3. Hva kan årsaken til dette være? En annen ting som er rart: Nåpr jeg skal brenne CD plate med Plextor brenneren, får jeg denne medlingen: Den gjør jeg ikke når jeg bruker Sony-brenneren. Noen som vet hva dette skyldes? Endret 21. februar 2005 av geir-thr Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 1. Minsk bildet ditt, det er alt for stort. 2. Prøv og oppgrader firmware. 3. Se om "Primary/Secondary IDE Controllers" står i DMA mode og ikke PIO mode. (Du finner det i Enhetsbehandling, kan forklare nærmere hvis du ikke vet hvor det ligger.) Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Hmm.. Det hjalp visst ikke. La inn ny Firmware - det hjalp ikke Sjekka DMA / PIO - Den stod alerede på "DMA - vis tilgjengelig Men jeg hørte at man ikke burde ha 2 brennere på samme IDE kabel så jeg tok ut Sony brenneren, og da funke Plextor brenneren perfekt! Hvorfor er det sånn?? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Nja, det varierer vel vil jeg tro. Jeg har selv 2 DVD-brennere på samme IDE kabel, men jeg bruker bare 1 av de, den andre er liksom bare til pynt Bruker da bare den som står som master. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå