Myrsve Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Hei nå har jeg installert ubuntu. jeg har et problem med at jeg ikke får spillt av xvid, mov, divex filer. fra før så har jeg prøvd FC2 og FC3, men ville prøve en annen linux for å se om dette passet meg bedre. i fc2 og fc3 så brukte jeg apt for å installere det. men i ubuntu så finner ikke apt vlc. Er det noen som kan hjelpe meg? Endret 21. februar 2005 av Myrsve Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 http://ubuntuguide.org/#codecs Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) root@ubuntu-myrsve:~ # sudo apt-get install gstreamer0.8-plugins Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller kun kan hentes fra andre kilder E: Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen installasjonskandidat Endret 21. februar 2005 av Myrsve Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 root@ubuntu-myrsve:~ # sudo apt-get install gstreamer0.8-pluginsLeser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller kun kan hentes fra andre kilder E: Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen installasjonskandidat Du har vel fulgt denne guiden som det stod at du skulle gjøre? Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 root@ubuntu-myrsve:~ # apt-get install gstreamer0.8-plugins Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller kun kan hentes fra andre kilder W: Kunne ikke fastsette listen over kildekode-pakker http://archive.ubuntu.com warty/universe Packages (/var/lib/apt/lists/archive.ubuntu.com_ubuntu_dists_warty_universe_binary-i386_Packages) - stat (2 Ingen slik fil eller filkatalog) W: Du vil antageligvis utføre `apt-get update' for å bøte disse problemer E: Pakken gstreamer0.8-plugins har ingen installasjonskandidat Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Mener alt jeg trengte kom samtidig med at jeg installerte Gxine og XMMS via Synaptic..., etter å ha lagt til div debian-kilder som nevnt på www.ubuntuguide.org Lenke til kommentar
AndGus Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har du lagt til alle de universe- repositoriesene du kan? Følg denne. Finner den fint hos meg. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 nå fikk jeg det endelig til. takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå