Gå til innhold

Hvilken LCD skjerm til grafisk/kontor til 3000 kr?


Garreth

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kjøpe meg ny skjerm på jobben, og jeg lurte på hvilken jeg burde kjøpe. Sitter i dag på en Philips 170s4 , og den er egentlig helt grei til mitt bruk. Jobber mest med grafisk ting, men siden budsjettet mitt er 3000kr så kan jeg nok ikke forvente all verden.

 

Hvilken skjerm anbefaler dere for ca 3000 kr? Den skal ikke spilles på, så ms tiden trenger ikke å være lav. Vil heller ha en som gir et bedre bilde en en som har liten ms tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes 17" er går helt greit. Det er jo det jeg sitter på nå.

 

Hvilken av disse er best for grafisk ?

 

17"

 

Samsung 17" LCD SyncMaster 172N sølv

Pris: kr 2 995,00

 

NEC 17" LCD MultiSync 1770NX Svart/Sølv

Pris: kr 3 195,00

 

 

19"

 

Samsung 19" LCD Syncmaster 913N Monitor, Silver, 8ms

Pris: kr 3.395,-

 

 

Samsung 19" LCD SyncMaster 910N Sølv

Pris: kr 3 595,00

 

Viewsonic 19" LCD VX910 Sølv/Sort

Pris: kr 3 595,00

 

Som sagt, jeg vil heller betale litt mindre og få høyere ms tid, siden denne skjermen aldri skal brukes til spill eller film. Og hvis det er kun størrelsen som er "bedre" på 19" så vil jeg heller ha en 17"

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Samsungen selv, men bestillte en Nec 1770nx. På denne var kontrasten i mørke områder dårlig. Jeg tror kanskje ikke dette er den beste til å sitte å stirre på hele dagen, med mindre du sitter mer enn en halv meter fra skjermen, siden den kan være litt slitsom å sitte for nær (p.g.a. synlig dithering eller en annen slags effekt som fører til en slags interferens effekt som virker noe forstyrrende). Fargene og responstiden er bra på denne. Tror egentlig den funker best til spilling.

Til kontorbruk er det nok like greit å kjøpe en skjerm med høyere responstid og bedre bilde, siden du ikke er avhengig av rask responstid.

Lenke til kommentar
Til kontorbruk er det nok like greit å kjøpe en skjerm med høyere responstid og bedre bilde, siden du ikke er avhengig av rask responstid.

Ja, det er jo det jeg vil, men siden jeg ikke har peiling på skjermer så håpte jeg at noen kunne hjelpe meg med å anbefale en som hadde dette.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...