Gå til innhold

Overklokking av athlon 1,4Ghz.


Anbefalte innlegg

Vær hilset dere som har kompentanse!

 

Her er sammensetningen:

 

MSI K7T266 PRO2 hovedkort

AMD Athlon 1,4Ghz

DDR DIM PC2100 512MB

Asus V7100 Geforce2 32MB

 

Når jeg koker dette sammen og prøver å klokke pc'en litt blir den med en gang ustabil over 1,550Ghz.

Jeg kombinerer klokkingen med litt opp i FSB og mulitplier. Tempen ligger på rundt 42 grader.

 

Har noen forslag eller erfaring på hvordan jeg kan få pc'en stabil på over 1,6Ghz??

 

På forhånd takk!

 

 

AlexKid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Kjøpte en Globalwin CPU-vifte som skal tåle prossesorer opp til 2,1Ghz. Kan det ha noe med CPU voltage core eller DDR voltage core??

 

Det burde vel være mulig å få klokket 1,4 giggen opp til ihvertfall 1,6Ghz med et stabilt system, eller??

 

 

AlexKid

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 16:15, AlexKid skrev:


Det burde vel være mulig å få klokket 1,4 giggen opp til ihvertfall 1,6Ghz med et stabilt system, eller??



 

Hvis du entrer http://www.overclockers.com og ser på cpu-databasen der, kan du finne ut hva du potensielt kan klare å overklokke den til. Husk forøvrig at tb 1,4 er den dessidert varmeste prosessoren i socketA-serien, og sikkert veldig mange andre serier også :wink:

Lenke til kommentar

12 x 133 fungerte desverre ikke; pc'en ville ikke engang starte. Det ville isåfall gitt meg 1,600GHz.

 

Har derimot funnet noe som ser ut til å fungere bra. 140 x 11 = 1,550Ghz (cpu core 1.:cool:. Med denne instillingen fungerer systemet suverent. Litt skuffet at jeg ikke kunne klokke mer, men men.

 

Takk for hjelpen folkens!

 

 

AlexKid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...