Gå til innhold

Liten telefon til så mye du vil?

audhage

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal handle en ny telefon til min far. Kravene er:

Funksjoner:

-Kalender: Ja (enkel å buke men med de fleste muligheter)

-MMS: Ja

-GPRS: Ja (trenger jeg det når det er 3g?)

-EDGE: Ja

-WAP:Ja (trenger jeg det når det er 3g?)

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Ja

-Email klient: Ja

-Spill: ikke nødvendig, men det skader ikke

Form:

-Helst klapp, men jeg er åpen for forslag

-Vekt: ikke så veldig viktig så lenge den er liten

-Antenne: Helst integrert, men som sagt er jeg åpen for forslag

-"Støt/sprut/støv-sikker": ikke nødvendig, men det skader ikke

Skjerm:

Fargeskjerm

-65000 farger eller mer

-Størrelse på skjerm. Fint om den er stor men det er ikke veldig nødvendig

-Touchscreen: ikke nødvendig

Pris:

Jeg har mange penger til rådighet ;) Prisen er ikke det viktige her

Med abonnementsbinding): Spiller ingen rolle

Jeg er kunde hos Sense, men det spiller ikke mye rolle

Diverse:

-Merke: Helst Sony Ericsson, men det spiller ikke så mye rolle så lenge den er brukervennlig

-Kamera: Ja

-Videokamera: Helst, men ikke nødvendig

-Symbian: (hva er det?) (antakelig ja ;))

-Triband: Helst, men ikke nødvendig

-Infrarød port: Ikke nødvendig

-Bluetooth: Ja

-Minne: Jeg er ikke sikker, men det må være til noen hundre kontakter og endel bilder. (Kamera skal brukes til messer og slikt, for å kunne ta bilde av stander og produkter. Disse overføres jo senere til PC'en men det er fint med litt plass)

-Minnekort?: Helst, det spørs hvor mye innebygd minne den har

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Helst, men ikke nødvendig

-Radio: Helst, men ikke nødvendig

-3g(UMTS): Ja

-Wlan: Helst, men ikke nødvendig

-Mulighet for GPS: Nei, (Men det skader ikke ;))

-Batterilevetid: Viktig

Telefonen skal brukes mest til å ringe. Den bør også ha et GODT kamera da det skal brukes i jobbsammenheng på messer og slikt som jeg presiserte ovenfor.

Det er viktig at den har et RASKT "internett", da den skal brukes til E-post osv.

Størrelsen bør ikke overskride SE T610. Men litt er mulig.

Prisen bør ikke komme noe særlig høyere enn 10.000.

Hva med Sony Ericsson z800i? Er den en mulighet?

Mvh Audun Hagen

EDIT: å gjøre som *dragon* sa ;)

Endret av audhage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, ikke hvis man trenger egde, 3G, minnekort osv.

Tja... Hvis man skal ha alt det der + alt det andre på markedet, hva med 6630?

Den har 3G og greier.

Eller Samsung Z107... Har hørt at den har manglende minnekort og slikt. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Ok, men ingen om har noen mening om SE z800i?

Den er trolig den peneste telefonen jeg noensinne har sett, men den kommer nok ikke før i april-juni.

Blir litt lenge å vente, men den er vel verdt å vente på!

Utrolig digg telefon som finnes i mange varianter!

Mange tråder om denne på forumet.

Lenke til kommentar
Ok, men hva skal man med det? Så lenge den har et relativt raskt nett er ha fornøyd.

Raskt nett sier du?

Ta en med EDGE!

Finnes ikke så mange alternativer nå, mend e som er fra nokia er: 7200, 6230, 6170, 7270 og 7710(?).

Hvis jeg ikke tar feil er EDGE-nettet snart åpent og det kommer en D500-oppgradering med EDGE som skal hete D500E om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Ok, men hva skal man med det? Så lenge den har et relativt raskt nett er ha fornøyd.

Raskt nett sier du?

Ta en med EDGE!

Finnes ikke så mange alternativer nå, mend e som er fra nokia er: 7200, 6230, 6170, 7270 og 7710(?).

Hvis jeg ikke tar feil er EDGE-nettet snart åpent og det kommer en D500-oppgradering med EDGE som skal hete D500E om ikke så alt for lenge.

det finnes fler EDGE-telefoner enn det der da, f.eks 3200...

Lenke til kommentar

Raskt nett sier du?

Ta en med EDGE!

det finnes fler EDGE-telefoner enn det der da, f.eks 3200...

Jøss, hadde ikke fått med meg at den har edge, jeg.

Men den er vel uaktuell siden den ikke har så alt for mye annet uansett.

Billig er den jo..

Lenke til kommentar

Skal han ha et godt kamera så ville jeg heller ha anbefalt han å kjøpe et seperat kamera. Grunnen?

Vel den burde være åpenbar, men kan si det fort:

Oppløsningsmessig er ikke mobilkameraene så gode, enda. Kvalitetsmessig ligger de langt bak, det har rett og slett blitt for mye "pixel"-jakt og interessen for å legge inn god kamerateknologi har heller vært mager.

Fargegjengivelse osv. på et 1,3 MP mobilkamera ligger langt bak et tilsvarende digitalkamera med alle godis-funksjonene som har svært mye å si for kvaliteten.

Du er herved advart.

Må forresten nevne at det flotte med mobil-kamera er at du har det med nesten hele tiden (pga. du tar med mobilen).

Når dette er sagt så tror jeg egentlig at du (dere) kun har et valg på dagens marked: Nemlig Symbian og 3G telefonen Nokia 6630.

Er en svært god telefon, med som nevnt ovenfor, symbian som gir den bruksområder som er helt utelukkede for ikke-symbian og ikke-windows telefoner; ergo de vanlige telefonene :p.

(Forklaring på hva symbian er vil forøvrig finne under "ordforklaringer" i malend :))

Når det gjelder størrelsen: Vel, den er da passelig liten i forhold til alt den inneholder og er blandt de mindre Symbian telefonene mener jeg å huske... Størrelsen er noe man uansett blir vant med, da de fleste telefoner ikke skiller seg mer ut mer enn et par cm her og der.

(Men da må de nevnes at jeg har flere slike symbian/mursteinstelefoner på rekke og rad her hjemme ;))

Lenke til kommentar

6630 er for stor, jeg har fått ham til å se på den. Da han ikke er så veldig teknisk tror jeg d500 holder.

Mvh Audun Hagen

EDIT: Kameraet trenger ikke være så veldig bra. Men et VGA holder dessverre ikke.

Endret av audhage
Lenke til kommentar
6630 er for stor, jeg har fått ham til å se på den. Da han ikke er så veldig teknisk tror jeg d500 holder.

Mvh Audun Hagen

EDIT: Kameraet trenger ikke være så veldig bra. Men et VGA holder dessverre ikke.

VGA holder ikke?

Da er; D500, S700, LT5100, 6670, 7610 og 6630 eneste alternativ(på det norske markedet). Av disse er 6630 eneste med 3G. Du skriver "antakeligvis" under Symbian, alle nokia-mobilene jeg ramset opp har det og har dermed mulighet for GPS + mange andre nyttige programmer.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...