Gå til innhold

Skal modde deksel - lurt å bruke lim?

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Som topic sier - Jeg skal modde dekselet på min kommende CX70, men min mor var litt skeptisk til at jeg skulle bruke lim ti å feste filten/stoffet med.

Hun påsto at det ville være dumt og ødeleggende å bruke lim på dekselet.

Jeg skal selvfølgelig ikke lime inni, over kameralinsa, eller over antenna, men det kan da ikke være farlig med litt lim uttapå dekselet?

Vet at man ikke skal bruke metall eller blekk som inneholder bly når man lager deksler, men jeg skal bare ha på litt stoff og lim. Og noen plastknapper og sytråd, men...

Hvem har rett?

Min mor eller jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, litt lim på selve dekselet kan da vel ikke skade. Hva er så ødeleggende med det?

Mamma som påstår at det skader mobilen, men det skal ikke komme inni, så jeg skjønner ikke hva som skal være så skadelig med det.

Stoler på mamma som regel, men her ble jeg litt usikker.

Han som modda Z600 her på forumet brukte jo lim.

Hvis du blar inneom terjerasmussen(var det ikke det han het), så kan du kanskje skriver noe om du fikk problemer eller ikke.

Noen andre som har erfaringer eller advarsler angående dette?

Legger ut bilder av moddinga når den er ferdig

Lenke til kommentar

Det spørs på mengden lim du bruker. Bruker du mye, flyter det utover og da sier det seg selv (med mindre dekselet er tatt av da..)

Typisk skolelim er dårlig, Epoxy er gode greier. 2 komponent. Det sitter til filten e.l. blir slitt ned.

pass på moderate mengder.

Lenke til kommentar
Det spørs på mengden lim du bruker. Bruker du mye, flyter det utover og da sier det seg selv (med mindre dekselet er tatt av da..)

Typisk skolelim er dårlig, Epoxy er gode greier. 2 komponent. Det sitter til filten e.l. blir slitt ned.

pass på moderate mengder.

skal selvfølgelig ta av dekselet når jeg modder :p

Skal ikke bruke limstift, nei...

Vi har noe tekstillim her i huset jeg tenkte jeg kunne bruke.

Vet ikke hva det heter.

Så at han Terjerasmussen også hadde brukt epoxy, slik du anbefalte.

Passer på å ikke bruke så mye lim. Skal ikke trekke den nette vekten på 90g over 120 ;)

Lenke til kommentar

Vegard_ :

Hvilken type lim du bruker, er opp til deg. Epoxy sitter nok best, men det er nok andre typer du også kan bruke. Begynner det å slippe, limer du der det slipper, eller velger et lim som holder bedre.

Det er jo bare å gå i gang. Selvfølgelig limer du ikke noe på innsiden, det er jo ingen vits, og du limer ikke beveglige deler, kameralinse, etc. Det er du jo fullt klar over, slik det fremgår av postingene dine.

Så kan du jo poste noen bilder av vidunderet når du er ferdig :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Tja, erlend, jeg har planer om å feste på noe svart filt for så å sy på noen knapper(syr selvfølgelig på knappene før jeg limer).

Spørsmålet var egentlig om det er farlig å lime på dekselet så lenge jeg ikke limer knapper, kameralinsa, over antenna eller tar lim inni dekselet, så hvis det er noen som har peiling på hvorvidt det er farlig å bruke lim på deksel er jeg en som trenger svar.

Får ikke mobilen før i morra/onsdag og dekselet får jeg vel ikke kjøpt før neste uke, da jeg drar til trondheim på torsdag.

Noen som vet om de selger deksler på telebutikken eller telekiosken på byporten? Telebutikken har i hvertfall på internettbutikken deres.

Lenke til kommentar
Bare husk at på enden av dekselet stikker det ut en liten del som brukes til å ta av frontdekselet (ja, noe så dumt :!:). Denne bør du sikkert ikke lime osv på.

Hva? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Kan du utdype det litt? :hmm:

Lenke til kommentar

Nå fant jeg fram en mobilhånbok for min gamle 3510.

Hurra...

Under stell og vedlikehold stod det:

-ikke bruk sterke kjemikaliertil å rense eller rengjøre telefonen

-Ikke mal telefonen. Malingen kan tette de bevegelige delene og forhindre skikkelig drift.

(og den verste)-... Antenner modifiseringer eller ekstrautstyr som ikke er godkjent, kan skade telefonen og føre til brudd på regler for radioutstyr.

Hmmm...

Spesielt mamma likte ikke den siste der...

Huff og huff..

Lenke til kommentar

Jeg er veldig sikker på at hvis du noen gang skulle få en feil på telefonen, så vil service verksted skylde på denne moddingen din. Å det vil derfor ikke gå på garantien. Siemens har 2 års garanti så det vil være dumt å gå glipp av denne. Men hvis du kjenner noen som kan reparere telefoner eller du klarer det selv. Så er det bare å lime i vei!

Lenke til kommentar
Jeg er veldig sikker på at hvis du noen gang skulle få en feil på telefonen, så vil service verksted skylde på denne moddingen din. Å det vil derfor ikke gå på garantien. Siemens har 2 års garanti så det vil være dumt å gå glipp av denne. Men hvis du kjenner noen som kan reparere telefoner eller du klarer det selv. Så er det bare å lime i vei!

To par deksler og to par sko.

(For de som ikke tok poenget; man kan levere telefonen inn til verksted med orgianlt deksel)

Uansett så tviler jeg på at de vil skylde på dette ved et evt. verkstedsbesøk.

Lenke til kommentar

Pass på å ikke bruk for sterkt lim, Jeg testet det en gang. Tok det sterke lime jeg kunne kjøpe, og dasjet en liten klump på et tynt plastikkbeligg. Snaut minuttet etter var det et stort hull i plasten. Limet etset seg mellom. Det kan skje med mobildekselet også. Vær forsiktig ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva i alle dager skal du drive og lime og sy en mobil???

taper altfor mye på å gjøre sånt...

og be mamma slutte å blande seg i alt..

(du kommer til å få et lite problem om noen år da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...