Gå til innhold

Hvilket av disse 4 kortene skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg får et av disse kortene i erstatning for et defekt kort , men jeg vet ikke hvilket jeg skal velge.

Kortene er XFX 6600GT, POV 6600GT, POV 6800LE og AOpen 6800LE.

Har lest postinger opp og ned , men har ikke blitt noe særlig klokere da jeg syns det ene slår ihjel det andre.

Ser nå at AOpen 6800-serie ikke anbefales i en annen post så jeg regner med at det utgår.

Så, hva syns dere jeg skal velge?

Darkwing

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600GT kortet er ett raskere kort enn 6800LE. Hvis du lykkes med åpning av pipelines(6800LE) kan du få ett ganske bra kort, men sjansen for at det går er ikke veldig stor. Hipp som happ. Pine/XFX er en bra produsent, litt bråkete vifteløsning dessverre. Point Of View er også en god produsent. AOpen har det vært litt problemer, så styr unna den..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
6600GT kortet er ett raskere kort enn 6800LE. Hvis du lykkes med åpning av pipelines(6800LE) kan du få ett ganske bra kort, men sjansen for at det går er ikke veldig stor. Hipp som happ. Pine/XFX er en bra produsent, litt bråkete vifteløsning dessverre. Point Of View er også en god produsent. AOpen har det vært litt problemer, så styr unna den..

sjansen for å opne pipelines er da stor... har gjort det på tre kort. eit fekk eg opna alle pipes og vertex shaders. på det eine alle vertex og 4 pipes og på det siste alle pipes og ingen vertex shaders. klokka det som juling med stock kjøler og alle funker vedlig bra... men viss softmod er uinteressant s ta 6600gt

Lenke til kommentar

sjansen for å opne pipelines er da stor... har gjort det på tre kort. eit fekk eg opna alle pipes og vertex shaders. på det eine alle vertex og 4 pipes og på det siste alle pipes og ingen vertex shaders. klokka det som juling med stock kjøler og alle funker vedlig bra... men viss softmod er uinteressant s ta 6600gt

Varierer fra produsent til produsent. På nyere produserte kort er sjansen lavere enn den var før..

Lenke til kommentar
men, har jeg vert deg hadde jeg tatt 6800GT

Nå er det jo en prisforskjell på 2000,- på det da.

Tror jeg står igjen med 6600GT fra 2 forskjellige produsenter siden jeg ikke har så veldig greie på soft-mod osv.

Har sett litt på forskjellene på POV 6600GT og XFX 6600GT.

Er det riktig at XFX har DDR3 og POV ikke?

Ser også at hastighetene er forskjellige på kortene.

Hvor mye har dette å si?

Mvh

Darkwing

Lenke til kommentar

jeg tok sjansen på og opne pipelinene det gikk rett vest(geinward 6800LE) det er jo en sjanse og ta enten går det eller så går det ikke..vis han ikke er villig til og ta den risken burde han velgte POV 6600gt..men er du heldig og lykkes med og opne pipelinene på 6800LE har du skjermkort som river i sekken :p men ha det i bakhodet at det er 2000kr som kan gå rett ua av vinduet... ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...