bonden-bu Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei skall hjelpe en kamera t med vpn. Han tenger og komme inn på maskinen som han har stående på kontoret fra andre plasser for og hente ut filer osv. dette er noe jeg er helt blank på så jeg trenger noen tips. det første jeg tenkte på var Citrix MetaFrame men jeg vet ikke om dett er den beste løsningen?. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 For all del, *ikke* bruk kommersielle løsninger. Sett heller opp en maskin med VPN over IPSec, enten OpenBSD eller FreeBSD. Du finner haugevis med guider på Google Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hehe jeg skal love deg en Citrix Metaframe løsing hadde blitt dyrt. Trenger et par servere med en gang, samt skal du ha litt sikkerthet må du ha Citrix secure gateway Det letteste er å bruke en billig softwaretype firewall. Sentinental SSH eller noe slikt..husker ikke om det var det det het Lenke til kommentar
bonden-bu Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Ok da tror jeg att vi dropper Citrix MetaFrame. Noen som har noen forslag til andre løsninger? Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ok da tror jeg att vi dropper Citrix MetaFrame. Noen som har noen forslag til andre løsninger? OpenBSD med VPN over IPSec. En billig, stabil og sikker løsning. Du finner alt du trenger her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå