ilstang Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Merkelig problem,byttet cpu på mitt Asus P4B533-E fra en 1.8/400 til 2.8/533 nw. Under post ser jeg det står "Bios update data incorrect. CPU ID=00000F29" Har oppdatert til siste bios men uten hell ,samme melding kommer opp. Masinen starter som normalt men av og til stopper den bare under oppstart i post og jeg må starte på nytt.Googlet litt og fant ut att dette kunne ha noe med sp2 og gjøre. Noen som vet eller har vært borti lignende? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hmmm. Dette høres merkelig ut. Å bytte CPU bør gå helt knirkefritt så lenge hovedkortet/BIOS støtter den nye CPUen (og det gjør de jo). Jeg kommer på en eneste ørliten mulighet: Gå inn i BIOSen, og aktiver denne innstillingen Force Update ESCD (Extended System Configuration Data) Dette tvinger BIOSen til å søke igjennom hardwaren på nytt. Normalt skal dette gå av seg selv når man installerer ny hardware, men det kan tenkes at det er blitt noe klabb og babb. Det er verdt et forsøk, du risikerer ikke noe ved å gjøre dette. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Forresten, en ting til... Å bytte til en CPU med høyere FSB vil jo påvirke minnehastigheten. Har du justert denne? Feilmeldingen du får, blir ikke noe mindre mystisk i lys av dette, men man vet vel aldri. Ville bare nevne det. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Ja har prøvd det meste nå ingenting som hjelper kan det være feil på cpu? CPU ID=00000F29 er jo den riktige koden på denne prosessoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå