Gå til innhold

IBM overklokking

Xvani

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet hvordan man oc'er en IBM maskin? Har hørt at det er umulig???? Det nekter jeg å tro :wink: FSB'en skal visstnok være låst, og p3'en min er som kjent multiplier låst (slot 1)

Har prøvd både i BIOS, der alle valg manglet... (modifisert hk) og med software. Huska ikke hva som skjedde med softwaren, bare at jeg ikke fikk det til å virke.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde alt med den gamle aptiva-maskinen min.

Det er ibm det også.

Det eer helt umulig å overklokke det.

Har prøvd alle mulige mods, men det funker ikke. DEt var en pentium 3 500MHz.

Kjøp deg heller nytt hovedkort og prosessor. Du finner masse bra på bruktmarkedet.

Fredirk

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke min PC :grin: det er jobben til mammas! I et annet emne var det en kar som skrøyt av at han klarte det :wink: det må da være mulig?

Må bare tyne resten av møkka så lenge det går, mamma får ny PC fra en ny jobb om 3 mnd :wink: Håper på noe genialt :wink: (sikkert no møkk da)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 15:46, MrA| skrev:

Jeg tror det er mulig hvis man finner ut hvilken produsent HKet kommer fra.

Akkurat som om jeg ikke har prøvd dette for lengst. Skulle bare ha en chipset oppdatering jeg... Uansett, ta en titt på specsene mine (se signatur) der står bare mod'en til IBM + et chipset hverken jeg eller intel har hørt om. (Har ringt dem og snakket med en "spesialist" i england) Uansett, hun kunne bare si at dette var EN DEL av chipsettet, noe jeg allerede visste........... :mad:

Ringte oxo IBM, og for noen idioter. Ringte dem to ganger og alt de kunne si var hva som sto på hjemmeisden deres.

Veit ikke om jeg hadde turt å flashe biosen uansett da, kunne blitt dyrt.. :razz:

Noen flere forslag?

PC spesifikasjoner

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-23 16:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...