way_up_north Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) komplett får 29 stk 2005-03-02 inn på lager av Alphacool NC-480 Vannavkjølt Strømforsyning 480W. prisen blir ca 1800. spesifikasjonene e oppført som følgende: strømforsyning - 480 watt Utgangsspenning +3.3, ±5, ±12 V Strømtilførsel 480 watt Spesifikasjonssamsvar ATX Utgangsspenning +3.3, ±5, ±12 V Utgangskobling(er) 4-pin intern strøm, 4-pin mini-strømkontakt, strøm 20-pin ATX, strøm AUX, 15-pin seriell ATA strøm strømutgangskoblinger 6 x 4-pin intern strøm 2 x 4-pin mini-strømkontakt 1 x strøm 20-pin ATX 1 x strøm AUX 1 x 15-pin seriell ATA strøm Egenskaper Effektfaktorkorreksjon (PFC) Lydutslipp 0 dBA redigert: rettet litt skrive og layout feil Endret 21. februar 2005 av way_up_north Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hvor mye Amper gir denne på 12v og 5v? Lenke til kommentar
way_up_north Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 finner ikke noe mer specs. ikke listet på alphacool sidene Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 drit spennede ihvertfall, håper hw/ok.no får mulighet til å teste den. Epz. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 drit spennede ihvertfall, håper hw/ok.no får mulighet til å teste den. Epz. håper ikke jeg. Mange av testerne til hw er innhabile. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 drit spennede ihvertfall, håper hw/ok.no får mulighet til å teste den. Epz. håper ikke jeg. Mange av testerne til hw er innhabile. Seriøst? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Den hadde jo bare en SATA-kontakt og 20-pin ATX kontakt da. Får håpe at det blir flere SATA kontakter og 24-pin ATX kontakt på neste versjon av den. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vågebu Skrevet 22/02/2005 : 13:46 Den hadde jo bare en SATA-kontakt og 20-pin ATX kontakt da. Får håpe at det blir flere SATA kontakter og 24-pin ATX kontakt på neste versjon av den. Det reagerte jeg litt på også, litt rart med gammel teknologi på nytt produkt... Men kommer vel i flere utgaver da kanskje Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 håper ikke jeg. Mange av testerne til hw er innhabile. Det var vel en litt drøy påstand, Kverna? Ser mer enn gjerne at du underbygger den litt. Har man sagt "A", så får man også si "B"! Når jeg for min del tester utstyr fra diverse produsenter / leverandører, så prøver jeg / vi å være så objektive som mulig. Alt annet vil jo bli ganske så useriøst! Er det noe i alle fall jeg for min del forfekter, så er det nettopp et ærlig og redelig syn på sakene, uansett hva man måtte ha for seg av utstyr. Om du tror at vi lever av "ryggslikking" hos de forskjellige leverandørene av utstyr, så tar du skrekkelig feil....... Den aktuelle PSU´n det er snakk om her, leverer i flg produsenten som Peak Output: 25A på 3,3v, 34A på 5v, og 19A på 12v-railen Nominelt: 15A på 3,3v, 34A på 5v, og 11A på 12v-railen. Så da er også det bragt på det rene, ettersom jeg har et slikt PSU her. Når jeg får tid til å teste det, er en helt annen sak......... Lenke til kommentar
klikko Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 også var det prisen... mæææn Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 håper ikke jeg. Mange av testerne til hw er innhabile. At hw/ok er innhabile er vel ikkje heilt sant, ikkje meir enn andre nett/papir-magasin rundtom. Litt overfladiske kan vi vel heller sei . . . Men for at ein test skal bli skikkelig må testeren og produsent/leverandør ha eit normalt godt forhold. På denne måten kan missforståelser og andre feil ved produktene rettas opp slik at produktet unngår unødvendig slakt. Denne prosessen blir fort missforstått av (yngre) lesarar. "Komplett har diktert testen, ikke rart at komplett står for halvparten av reklamen på hw!!! OMFG!!!" osv . . . Ikkje heilt uventa er produsent/leverandør mykje bedre forutsetningar til å forklare virkemåte og begrensningar ved sitt eige produkt enn ein journalist. Testaren vil kanskje henge seg opp i tekniske ting han ikkje har peiling på, uten å kunne presentere et alternativ for å gjere ting bedre. I verste fall er det ikkje noko problem i heile tatt. Då er det ca tusen ganger bedre å ta kontakt med produsenten for å få klarhet i kva som foregår. Eg meinar å ha lest ein test av ein prototype MP3-spelar på hw der det skinnte ganske tydelig gjennom at testeren ikkje hadde heilt visste om forskjellige begrensningar var planlagt eller eit offer for ein uferdig prototype. Likevel er det ikkje noko problem å vere innhabil og samtidig ha kontakt med produsent/leverandør .. for å sei det slik. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 var kanskje litt feil bruk av "fremmedordene" mine Må beklage det, eneste jeg mente var at mange av testene fra diverse nettbutikker, nevner ikke navn, er blitt diktert og forhåndssatt karakter. Men dette var ikke noe angrep på noen person, kom bare litt feil ut! Beklager. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 11A på 12V hørest ut som en eldre strømforsyning som har fått vannavkjøling. dersom det er en standar på plaseringen inni PSU kunne det blitt et marked for PSU-"blokker". *drømme om en verden basert på standarer* Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 var kanskje litt feil bruk av "fremmedordene" mine Må beklage det, eneste jeg mente var at mange av testene fra diverse nettbutikker, nevner ikke navn, er blitt diktert og forhåndssatt karakter. Men dette var ikke noe angrep på noen person, kom bare litt feil ut! Beklager. Kan du gi oss eit lite hint? Angående pålitelighet og integritet kan det vere problematisk å stole på noen grupper, kun fordi dei har ei sterk meinig om andre sine dårlige sider, samtidig som dei forfektar sin egen integritet og glorifisering. Tilslutt kan vi kun stole på oss sjølve, men det kan jo vere litt kjedelig i lengden. Det er vel strengt tatt lite vi kan uttale oss om, dersom vi skal følge den filosofien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå